Se întâmplă des ca pietonii să fie în pericol chiar pe zebră. Pe o trecere de pe Calea 13 Septembrie din Bucureşti, un bărbat îşi dă seama că şoferul care se apropie nu vede marcajul aproape şters. Încearcă să se ferească din calea maşinii, dar tot este lovit. Din fericire, nu grav, dar 13 oameni au murit în ultimele şase luni din motive asemănătoare şi 69 au ajuns grav răniți la spital.
Una dintre cele mai periculoase artere din Bucureşti este Drumul Taberei. Şantierul pentru magistrala de metrou este o scuză pentru trecerile de pietoni care nu au indicatoare sau marcaje.
Dacă un accident de circulaţie este provocat de un marcaj inexistent sau necorespunzător, şi autorităţile locale pot fi trase la răspundere, nu doar şoferul implicat.
„Vorbim de o culpă comună, responsabilul drumului are obligaţii”, spune Dumitru Coarnă, președintele Sindicatului Polițiștilor.
Poliţiştii spun că anunţă primăria de fiecare dată când observă problemele de semnalizare la trecerile pentru pietoni, dar că de multe ori sesizările nu au efect.