Patru maşini au fost comandate online la doar câteva minute de la începerea campaniei Black Friday.
Două Ford Focus, un Ford Kuga și o Dacia Logan au fost primele modele pentru care s-au găsit clienţi.
Reprezentanţii producătorului au declarat că vor intra în hora reducerilor masive, după ce vânzările din acest an au scazut de la 6.800 la 6.000 de unităţi.
„La Black Friday sunt niste oportunitati pentru cumparator, sunt reduceri de preturi sunt oportunitati sa iei un pachet de optiuni la care unde plateai mai mult inainte acum ai un bonus de cumparare si iti faci un deal”, spune Zoltan Brassai, directorul general al unei reprezentanțe auto.
Discounturile pentru Dacia, de exemplu, variază între 1.300 de euro pentru un Duster şi 1.800 de euro pentru un Logan.
În cazul celuilalt producător auto, Ford, reducerile ajung şi la 8.800 de euro, în funcţie de model. În încercarea de a impulsiona vânzările, producătorii auto au susţinut dealerii de maşini să ofere reduceri de două cifre.
„Practic la toate modele Ford avem discounturi cu două cifre. La Mazda nu putem spune ca avem un discount de 2 procente dar avem niste pachete promotionale foarte interesante, atat din punct de vedere al pretului, cat si al finantarii”, spune Sorin Cretu, director executiv de vânzări.
La promotie s-au vandut si masini de lux. Mercedes-Benz spre exemplu acordă discounturi de 12.000 de euro. Nu toţi dealerii auto oferă însă reduceri semnificative în această perioadă.
După primele zece luni, vânzările de maşini noi din România au scăzut cu 16% şi au ajuns la 47.000 de autoturisme.