Cel mai mare magazin online din România a vândut, în primele patru ore de la startul promoţiilor de Black Friday, produse de peste 30 de milioane de euro. Românii n-au fost interesaţi doar de gadgeturi, televizoare şi electrocasnice.
„Am vândut până la ora 11:00 255 de lingouri de aur în greutate de 2,5 kg. Am vândut 15 maşini, am avut o comandă plasată din aplicaţia mobilă pentru un Mercedes de 48 de mii de euro”, spune Iulian Stanciu, director general magazin online.
De Black Friday, sala de şedinţe din sediul aceluiaşi magazin online e un adevărat centru de comandă. Iar cei mai solicitaţi angajaţi sunt cu siguranţă cei care lucrează în call-center.
În sală, lucrează 200 de operatori de call-center, pregătiţi să preia solicitările clienţilor, însă dacă doriţi să vă asiguraţi că nu veţi rata produsul la promoţie, atunci cel mai eficient este să-l comandaţi online.
Şi nu au fost deloc puţine - la opt ore de la startul campaniei, site-ul companiei înregistrase peste 3,6 milioane de vizitatori.
„La finalul zilei, ne aşteptăm să vedem vânzări în valoare de 200 de milioane de lei, 650 de mii de produse care vor pleca spre clienţi în următoarele zile”, mai spune Alexandru Niculescu, director operaţional magazin online.
Şi un magazin foto-video a primit într-o oră comenzi de peste zece milioane de lei, cât întregistrează într-o zi întreagă, de obicei.
Marian Alexiu, director general magazin foto-video: „Dimineaţă la prima oră demult nu am mai văzut aşa aglomeraţie în faţa magazinului”.
Alţi patroni au observat anul acesta o schimbare a comportamentului clienţilor. „Au fost mai mulți pe online decât în magazin”, spune Cristian Neagu, director de magazin.
Nu toţi cumpărătorii au găsit însă chilipirurile promise.
Reporter: Ce cumpăraţi?
Cumpărător: Două aspiratoare.
Reporter: Două? Erau la ofertă?
Cumpărător: Da, erau la ofertă.
Cumpărător: Voiam să cumpăr un congelator, nu mai văd oferta care era aseară, aici e mai mult decât era aseară. Aici apare 12,49 și îl văzusem la șapte și ceva.
Cumpărător: Se găsește ce îți dorești dar prețurile sunt cele de săptămânile trecute nu e nici o diferență.
În medie, un român alocă pentru cumpărăturile de Black Friday din acest an în jur de 100 de euro, potrivit estimărilor unui procesator de plăţi online.
Cumpărăturile de Black Friday continuă şi la această oră, iar bilanţul parţial e impresionant. Spre exemplu, eMag a vândut, în doar opt ore, peste 400 de mii de produse în valoare de 160 de milioane de lei. Au fost comandate parfumuri, televizoare, cărţi, jucării, telefoane mobile, aur şi chiar maşini. 30 de autoturisme au fost vândute până la ora 16:00, din care unul are preţul de peste 85 de mii de euro. Este cea mai mare tranzacţie online făcută până acum. Cifre mari şi pentru magazinul foto-video F64, care a dat startul promoţiilor încă de aseară. În primele 12 ore, au fost plasate 5.500 de comenzi, în valoare de nouă milioane de lei. Cel mai scump produs vândut a fost un obiectiv foto de aproape 20 de mii de lei. La PC Garage, cele mai căutate au fost laptopurile, plăcile video, procesoarele, televizoare LED şi smartphone-urile. Cel mai scump produs vândut a fost un televizor de nouă mii de lei.