Firmele care organizează training-uri, anul trecut au fost solicitate mai ales pentru cele de comunicare. De vină este şi mediu, unii manageri şi-au mutat şedinţele din sălile tradiţionale pe reţelele sociale din companie. Mai exact, angajatul nu mai stă față în față cu șeful său, ci vorbesc online.
Termene limită, stres, ieşiri nervoase, colegi certăreţi. Uneori, atmosfera de la serviciu nu este tocmai plăcută şi, de multe ori nu ştii cum să ieşi dintr-o situaţie conflictuală sau cum să o eviţi.
Cauzele sunt aceleaşi peste tot: presiunea foarte mare, lipsa de comunicare, iar mai nou, diferențele de mentalitate între generații.
„E o nebunie, să obţii rezultate, să fii în termen cu absolut tot ce ţi se comandă, să faci mai mult, mai bine. Şi, evident, în acel moment apar conflictele. Nu mi-ai dat aia la timp, nu ai făcut aia, nu mi-ai spus toate informaţiile”, a precizat trainerul HPDI, Andrei Văcaru.
De cele mai multe ori haosul în firmă îl aduce tocmai diferenţa de vârstă şi de mentalitate între angajaţi. În timp ce managerii, trecuţi cel mai des de 35 de ani, au învăţat că trebuie să sacrifice totul pentru serviciu, tinerii nu mai sunt atât de dispuși să stea peste program.
„Nu contează cât câştigi pe oră sau câte ore stai, contează ce valoare dai orei care stai la serviciu. Poţi să stai patru ore, dacă faci treaba pe care alţii o fac în opt ore, e perfect. Nu e suficient să spui omului ce să facă, e bine să-i spui şi cum să facă”, a adăugat Andrei Văcaru.
Dar nu este neapărat vorba de indiferență sau de lipsa motivației. Tinerii de azi au crescut în altă paradigmă tehnologică.Una ce nu presupune în mod necesar prezența fizică.
„Degeaba ai idei geniale, degeaba te pricepi să faci ceva, dacă nu ştii să comunici cu cei de lângă tine, dacă nu reuşeşti să transmiţi ideile, dacă nu reuşeşti să spui ceea ce-ţi doreşti”, a subliniat trainerul.
În unele companii, nici şedinţele nu mai sunt ce erau odată. Sălile au devenit virtuale şi s-au mutat pe reţelele sociale interne. Problema e că un simplu comentariu pe ecran nu spune mai nimic despre reacţiile colegilor, iar experții spun că tipul de comunicare virtuală nu aduce în mod necesar performanțele echipei.
„Astfel de maniere de a purta şedinţele sunt total eronate, pentru că noi, ca oameni, ca fiinţe sociale, ne bazăm pe reacţiile celor din faţa noastră. Noi chiar dacă nu spunem da sau nu, le transmitem celor din faţa noastră un feedback. Privirea noastră le spune da, îmi place, sau nu, nu sunt de acord”, a precizat Andrei Văcaru.
Studiile arată că într-o viață, fiecare persoană activă petrece aproximativ 10.400 de zile la serviciu, adică 28 de ani. Un serviciu care te face nefericit înseamnă de fapt o viață nefericită, plină de nervi și stres.