Bilanțul lui Ioan Rus la Ministerul Transporturilor

Data publicării:
ioan rus digi24-2

Master Planul general de transport este cel mai important de pe lista de realizări a ministrului Ioan Rus. În timpul mandatului său, documentul a fost definitivat şi trimis la Bruxelles. Strategia pe infrastructură s-a născut greu şi numai după ce Comisia Europeană a retrimis documentul la Bucureşti, pentru a fi îmbunătăţit.

La solicitarea executivului european, autostrada Sibiu-Piteşti, care completează drumul de mare viteză dintre portul Constanţa şi graniţa de vest, a fost inclusă printre priorităţile Master Planului.

„Când am evaluat proiectele ca să prioritizăm toate planurile și Comisia Europeană ne-a cerut să dăm punctaje mai mari pentru tot ce înseamnă rețeaua europeană, atunci acestea au luat din start un punctaj mai mare, 30 de puncte, să zicem, cele din rețelele conexe au luat 15 puncte, apoi eficiența economică a adăugat punctajul mai mare. Astfel încât Pitești-Sibiu a ajuns pe un loc fruntaș în prioritățile pe care le avem”, a explicat Ioan Rus la Digi24.

Rămâne în continuare nelămurită modalitatea de finanţare a autostrăzii Comarnic-Braşov, un proiect care până acum s-a aflat în fruntea priorităţilor de infrastructură.

„Autostrada Comarnic - Braşov o vom începe în acest an, suntem în negocieri cu Banca Europeană de Investiţii, cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, cu bugetul statului, cu tehnicieni care au diverse variante de soluţionare. Ce pot să spun este că în acest an această autostradă va începe. Suntem în negocieri strategice, adică o facem din fonduri europene sau ca şi concesiune”, a spus Ioan Rus, ministrul demisionar al Transporturilor.

Ioan Rus adună multe promisiuni şi doar aproape 50 de kilometri de autostradă terminată în mandatul său. Însă cele trei companii feroviare din subordinea Ministerului Transporturilor s-au redresat în mandatul său. CFR Călători, CFR Infrastructură şi CFR Marfă au trecut pe plus în 2014, după ani în care au avut pierderi cumulate de sute de milioane de euro. În cazul CFR Marfă, profitul de aproape un milion de lei a avut un preţ destul de mare: 2.300 de oameni şi-au pierdut locurile de muncă. În aceste condiţii, operatorul feroviar de marfă a devenit suficient de valoros pentru a fi privatizat pe bursă.

Pe lista companiilor cu probleme rămâne însă TAROM. Chiar dacă şi-a redus pierderile în ultimii ani, operatorul aerian continuă să rămână pe minus.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri