Primarul Nicolae Robu este foarte activ în mediul online. Pe Facebook, a ajuns deja la sondajul cu numărul 70. Şi-a întrebat prietenii virtuali dacă ar dori construcţia unei fântâni arteziene în oraşul lor.
Primarul a postat şi un filmuleţ de prezentare al obiectivului, iar 400 de oameni au fost de acord. Suficient, spune el, pentru ca proiectul să fie demarat. Asta, în condiţiile în care populaţia Timişoarei este de aproape 1.000 de ori mai mare.
„Cine vorbește de sondaje ar trebui să știe că la nivelul României, țară cu 20 de milioane, sunt relevante sondaje pe 1.100 de subiecți”, spune Nicolae Robu, primarul Timișoarei.
Noua fântână, pentru care primarul e gata să scoată din buget două milioane de euro, ar urma să apară pe Bega. Şi asta, cu toate că în altă zonă a oraşului, tot primarul a decis ca alte șapte arteziene, construite în 2009, să fie acoperite cu pământ și iarbă.
Despre acestea, Nicolae Robu a spus că „reprezintă un pericol pentru copii şi mai sunt şi inestetice. Eu nu ştiu ce specialişti au fost cei care au conceput aşa ceva.”
Felul în care îşi ia deciziile edilul Timişoarei i-a atras destui contestatari. Mulţi se plâng că sondajele sale sunt irelevante, mai ales că primarul a şters mai multe comentarii.
Printre cei care nu sunt de acord cu astfel de practici se numără și Bogdan Herzog, consilier local, care este de părere că „un sondaj pe Facebook este o chestie absolut subiectivă. În primul rând, că se adresează acelora care sunt în cercul lui de prieteni. Nu toată lumea stă pe Facebook”.
Primarul Nicolae Robu spune că a luat ca model Barcelona atunci când a venit cu idea construcţiei viitoarei fântâni.