Construcţia pistei aeroportului de la Cluj a pornit cu stângul încă de la proiectare. Abia după ce schiţele au fost gata, autorităţile şi-au dat seama că prelungirea pistei cu încă un kilometru şi jumătate se intersecta cu centura ocolitioare a oraşului. Practic, dacă pista s-ar fi făcut conforma planurilor, şoferii ar fi atins cu mâinile roţile aeronavelor.
Chiar şi fără soluţie la această problemă, lucrările au început la cei 2 kilometri din prima fază a proiectului. Odată cu finalizarea lor, în toamna lui 2013, se terminau şi banii.
Arestarea lui Horea Uiureanu, pe atunci preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj, acuzat că ar primit mită în schimbul încheierii unor contracte pentru realizarea psitei, a scos la suprafaţă noi probleme: parcarea avioanelor a fost construită fără autorizaţie, iar lucrările pentru pistă nu au fost achitate.
Între timp, autorităţile găsiseră şi soluţia pentru prelungirea pistei: devierea râului Someş. Modernitarea s-ar fi putut continua cu bani europeni. Autorităţilor n-au făcut rost însă la timp de un aviz, aşa că toţi cei 76 de milioane de euro s-au dus pe apa sâmbetei.
În vara anului trecut, aeroportul din Cluj, alături de cel din Târgu Mureş. au intrat în atenţia Comisiei Europene, suspectate că ar fi acordat ajutoare de stat ilegale unei companii aeriene. Oficialii de la Bruxelles au avut suspiciuni şi în privinţa unor subvenții primite de aeroport din partea autorităților locale între 2010 si 2014.
Şi lista problemelor continuă. Un scandal uriaş a izbuncit anul trecut, după ce un bărbat a reuşit să treacă nevăzut de toate filtrele şi a ajuns până în cabina unui avion, unde şi-a făcut mai multe selfie-uri. 1000 de oameni erau angajaţi să asigure paza şi securitate aeroportului.