Puţin înainte de ora 8:00, un apel la 112 anunţa o tragedie. Un avion de mici dimensiuni se făcea una cu pământul pe un câmp, la 50 de kilometri de Brăila, într-o orezărie. Avionul utilitar vechi de peste 30 de ani era folosit pentru stropirea cu îngrăşăminte chimice.
Copilotul avionului prăbușit: „Am făcut decolarea, a fost vânt, ne-a ajutat la decolare, am decolat imediat. Înălţimea 10-15 metri, după 10-15 metri avionul a intrat într-un viraj necontrolat şi nu am putut să îl mai redresăm. Și ne-am prăbuşit. Eu am rămas între fiare acolo, carlinga a zburat şi am văzut comandantul întins pe iarbă fără să îmi imaginez cum a ajuns acolo”.
Patronul orezăriei, care angajase echipajul, a văzut tragedia cu ochii lui.
Egidio Biliatto: „L-am văzut când a căzut. Începuse să se înalţe, s-a întors şi a căzut”.
Pilotul şi mecanicul de zbor aveau peste 30 de ani de experienţă. Cei care îi cunoşteau nu înţeleg ce s-a putut întâmpla.
Mihalache Ciocan, administrator orezărie: „Mai aveau şase zboruri şi terminau lucrarea. Noi am vorbit cu comandatul imediat după ce a căzut, că era conştient, şi nici el nu ştia ce s-a întâmplat”.
Pilotul în vârstă de 59 de ani a intrat în stop cardio-respirator la scurt timp după ce un elicopter SMURD a aterizat la Brăila pentru a-l transporta la un spital din Bucureşti. S-a stins în ciuda eforturilor făcute de medici. Avea răni prea grave.
Dr. Viorica Uscatu, manager Serviciul de Ambulanţă Brăila: „Politraumatizat. Traumatism de coloană, traumatism de torace, cu lichid în pleură, traumatism de bazin cu multiple fracturi”.
Virgil Luparu, procuror general Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Galaţi: „Suntem în curs de desfăşurare a anchetei. Sunt solicitate şi astfel de relaţii, cu privire la proprietatea avionului, contractul în baza căruia îşi desfăşurau activităţi”.
Mecanicul de 55 de ani a scăpat cu răni mai uşoare. Pe el se bazează acum anchetatorii ca să afle de ce a căzut avionul.