Autostrada spre Pitești, cu trei benzi pe sens

Data publicării:
AUTOSTRADA-Mediafax

„Bătrâna doamnă” a infrastructurii româneşti, autostrada care leagă Capitala de Piteşti, este unul dintre cele mai aglomerate drumuri ale ţării. În luna iunie au circulat în medie 27 de mii de maşini în fiecare zi.

Odată cu finalizarea lucrărilor la autostrada Piteşti - Sibiu traficul va creşte cu 15 - 20 de mii de autovehicule estimează oficialii de la Transporturi.

Aşa că se fac planuri pentru ca autostrada spre Piteşti să mai primească o bandă pe sens. Potrivit Master Planului pentru Transporturi, modernizarea şoselei de mare viteză s-ar putea face în etape: prima oară ar intra în lucru cei 36 de kilometri dintre Capitală şi podul de peste răul Argeş, apoi o altă bucată dinspre Piteşti şi abia la urmă mijlocul autostrăzii. Deocamdată, însă, cei o sută de kilometri de şosea de mare viteză au nevoie de reparaţii.

În plus, pe aproape 50 de kilometri din şosea, lipsesc gardurile de protecţie.

„Nu ne apucăm de garduri când noi nu avem şosea. Încă are încă fisuri, este normal este suprasolicitată şi atunci trebuie să o protejăm”, este de părere Ion Lixandru, transportator.

O şosea cu trei benzi pe sens de la Piteşti la Bucureşti nu va rezolva nimic, dacă Centura Capitalei va rămâne la stadiul actual, spun transportatorii.

„Dacă nu legăm Bucureştiul prin centură de A2 şi A3 degeaba o facem. La intrare în Bucureşti se formează cozi de 1, 2, 3, 4 kilometri de camioane care nu au unde să se ducă şi dacă vin cu trei benzi ce am rezolvat? Poate în zece ani să avem nevoie la o creştere la trei benzi, dar doar de la km 36 încoace”, a mai adăugat Lixandru.

Autorităţile promit însă că în trei ani toţi cei 72 de kilometri ai centurii Capitalei vor avea câte două benzi pe sens. Centura de Sud a Bucureştiului ar putea intra în lucru în primăvara anului viitor. Pe de altă parte, lucrările la autostrada Piteşti - Sibiu ar putea începe în 2017.

„Noi vom instructa proiectantul să segmenteze, să sectorizeze această autostradă, astfel încât să avem lucrări în paralel pe mai multe loturi. Să vedem dacă putem împărţi autostrada în loturi de 20-25 de kilometri maxim, astfel încât să o avem în trafic în 2020”, a precizat Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.

În Master Planul pentru Transporturi nu se arată când ar putea începe lucrările pentru lărgirea autostrăzii spre Piteşti, cât ar putea costa şi nici din ce bani s-ar putea realiza.

În prezent doar 16 kilometri din şoselele rapide ale României au trei benzi pe sens și o bucată din autostrada Bucureşti - Ploieşti.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Declarația Unică 2025 vine cu o schimbare importantă. Românii care nu mai trebuie să...
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Richard Gere, dezvăluiri despre mutarea în Spania: „Soția mea mi-a dat șapte ani în SUA!” Alejandra e mai...
Adevarul
Cresc impozitele pe venituri din activități independente în 2025. Când se declară și cum se raportează
Newsweek
570 lei în plus la pensie timp de 6 luni pentru anumiți pensionari. Cum intri în posesia banilor?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
candidati prezidentiale
Alegeri prezidențiale 2024. Cine sunt cei 14 candidaţi la scrutinul de duminică și în ce ordine sunt pe...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Angelina Jolie, după ce a luat prima lecție de operă pentru filmul "Maria": "Am tras aer în piept și am...
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...