Autostrada spre Pitești, cu trei benzi pe sens

Data publicării:
AUTOSTRADA-Mediafax

„Bătrâna doamnă” a infrastructurii româneşti, autostrada care leagă Capitala de Piteşti, este unul dintre cele mai aglomerate drumuri ale ţării. În luna iunie au circulat în medie 27 de mii de maşini în fiecare zi.

Odată cu finalizarea lucrărilor la autostrada Piteşti - Sibiu traficul va creşte cu 15 - 20 de mii de autovehicule estimează oficialii de la Transporturi.

Aşa că se fac planuri pentru ca autostrada spre Piteşti să mai primească o bandă pe sens. Potrivit Master Planului pentru Transporturi, modernizarea şoselei de mare viteză s-ar putea face în etape: prima oară ar intra în lucru cei 36 de kilometri dintre Capitală şi podul de peste răul Argeş, apoi o altă bucată dinspre Piteşti şi abia la urmă mijlocul autostrăzii. Deocamdată, însă, cei o sută de kilometri de şosea de mare viteză au nevoie de reparaţii.

În plus, pe aproape 50 de kilometri din şosea, lipsesc gardurile de protecţie.

„Nu ne apucăm de garduri când noi nu avem şosea. Încă are încă fisuri, este normal este suprasolicitată şi atunci trebuie să o protejăm”, este de părere Ion Lixandru, transportator.

O şosea cu trei benzi pe sens de la Piteşti la Bucureşti nu va rezolva nimic, dacă Centura Capitalei va rămâne la stadiul actual, spun transportatorii.

„Dacă nu legăm Bucureştiul prin centură de A2 şi A3 degeaba o facem. La intrare în Bucureşti se formează cozi de 1, 2, 3, 4 kilometri de camioane care nu au unde să se ducă şi dacă vin cu trei benzi ce am rezolvat? Poate în zece ani să avem nevoie la o creştere la trei benzi, dar doar de la km 36 încoace”, a mai adăugat Lixandru.

Autorităţile promit însă că în trei ani toţi cei 72 de kilometri ai centurii Capitalei vor avea câte două benzi pe sens. Centura de Sud a Bucureştiului ar putea intra în lucru în primăvara anului viitor. Pe de altă parte, lucrările la autostrada Piteşti - Sibiu ar putea începe în 2017.

„Noi vom instructa proiectantul să segmenteze, să sectorizeze această autostradă, astfel încât să avem lucrări în paralel pe mai multe loturi. Să vedem dacă putem împărţi autostrada în loturi de 20-25 de kilometri maxim, astfel încât să o avem în trafic în 2020”, a precizat Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.

În Master Planul pentru Transporturi nu se arată când ar putea începe lucrările pentru lărgirea autostrăzii spre Piteşti, cât ar putea costa şi nici din ce bani s-ar putea realiza.

În prezent doar 16 kilometri din şoselele rapide ale României au trei benzi pe sens și o bucată din autostrada Bucureşti - Ploieşti.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cum arată azi Andrei Găluț, unicul supraviețuitor al trupei Goodbye to Gravity, la 9 ani de la tragedia din...
Digi FM
Oana Zăvoranu a pierdut casa din Dorobanți, în care a locuit după divorțul de Pepe. Vedeta va fi obligată să...
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Eșec la Casa de Pensii. Care pensionari iau în noiembrie pensie mai mică decât au contribuit?
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
Ce se află în spatele aspectului clar întinerit al lui Brad Pitt. Actorul ar fi investit 130.000 de dolari în...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani