Autostrada spre Pitești, cu trei benzi pe sens

Data publicării:
AUTOSTRADA-Mediafax

„Bătrâna doamnă” a infrastructurii româneşti, autostrada care leagă Capitala de Piteşti, este unul dintre cele mai aglomerate drumuri ale ţării. În luna iunie au circulat în medie 27 de mii de maşini în fiecare zi.

Odată cu finalizarea lucrărilor la autostrada Piteşti - Sibiu traficul va creşte cu 15 - 20 de mii de autovehicule estimează oficialii de la Transporturi.

Aşa că se fac planuri pentru ca autostrada spre Piteşti să mai primească o bandă pe sens. Potrivit Master Planului pentru Transporturi, modernizarea şoselei de mare viteză s-ar putea face în etape: prima oară ar intra în lucru cei 36 de kilometri dintre Capitală şi podul de peste răul Argeş, apoi o altă bucată dinspre Piteşti şi abia la urmă mijlocul autostrăzii. Deocamdată, însă, cei o sută de kilometri de şosea de mare viteză au nevoie de reparaţii.

În plus, pe aproape 50 de kilometri din şosea, lipsesc gardurile de protecţie.

„Nu ne apucăm de garduri când noi nu avem şosea. Încă are încă fisuri, este normal este suprasolicitată şi atunci trebuie să o protejăm”, este de părere Ion Lixandru, transportator.

O şosea cu trei benzi pe sens de la Piteşti la Bucureşti nu va rezolva nimic, dacă Centura Capitalei va rămâne la stadiul actual, spun transportatorii.

„Dacă nu legăm Bucureştiul prin centură de A2 şi A3 degeaba o facem. La intrare în Bucureşti se formează cozi de 1, 2, 3, 4 kilometri de camioane care nu au unde să se ducă şi dacă vin cu trei benzi ce am rezolvat? Poate în zece ani să avem nevoie la o creştere la trei benzi, dar doar de la km 36 încoace”, a mai adăugat Lixandru.

Autorităţile promit însă că în trei ani toţi cei 72 de kilometri ai centurii Capitalei vor avea câte două benzi pe sens. Centura de Sud a Bucureştiului ar putea intra în lucru în primăvara anului viitor. Pe de altă parte, lucrările la autostrada Piteşti - Sibiu ar putea începe în 2017.

„Noi vom instructa proiectantul să segmenteze, să sectorizeze această autostradă, astfel încât să avem lucrări în paralel pe mai multe loturi. Să vedem dacă putem împărţi autostrada în loturi de 20-25 de kilometri maxim, astfel încât să o avem în trafic în 2020”, a precizat Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.

În Master Planul pentru Transporturi nu se arată când ar putea începe lucrările pentru lărgirea autostrăzii spre Piteşti, cât ar putea costa şi nici din ce bani s-ar putea realiza.

În prezent doar 16 kilometri din şoselele rapide ale României au trei benzi pe sens și o bucată din autostrada Bucureşti - Ploieşti.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Zodiile care vor avea trei ani plini de noroc începând cu 2025. Trăiesc cea mai bună perioadă
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Ultimele vești de la Casa de Pensii despre indexarea pensiilor în ianuarie: Va veni direct majorată
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
O dragoste ca a lor e rară. Julia Roberts, fotografie plină de tandrețe alături de soțul ei și declarație...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...