Emoţia începutului s-a risipit repede pentru şoferi. După nici 24 de ore au început să apară problemele. În cazul unui accident sau al unei pene de motor, un șofer este pierdut dacă nu are semnal la telefonul mobil.
Bornele SOS sunt doar decor deocamdată pe o porţiune de şosea la care lucrările durat doi ani, s-au terminat cu opt luni de întârziere şi au costat peste 400 de milioane de euro.
Punctele SOS de pe autostrada Orăștie-Sibiu nu au fost încă desigilate și nici nu funcționează.
Iar problemele nu se opresc aici. Bucata de autostradă Orăştie-Sibiu este drum cu obstacole, iar pe traseu se pot vedea deja animale moarte.
Mai mult, pe porţiunea inaugurată ieri nu există toalete publice şi benzinării. Compania Naţională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) nu a dat un termen de rezolvare pentru aceste probleme.
De exemplu, pe A3, Bucureşti-Ploieşti, ieşirile spre localităţile de pe traseu nu sunt terminate, iar spaţiile pentru servicii sunt doar semnalizate nici la un an şi jumătate de la inaugurare.
Cei 60 de kilometri dintre Sibiu şi Orăştie ar fi trebuit să fie gata încă din luna aprilie.
Autorităţile nu au o explicaţie clară pentru întârzieri. Constructorii dau vina pe problemele legate de exproprieri, dar şi pe alunecările de teren. Primarii localităţilor pe unde va trece autostrada Orăştie-Sibiu anunţă pentru astăzi focuri de artificii şi concerte, pentru care vor cheltui mai mult de 10.000 de lei.