După ce în urmă cu câteva săptămâni, premierul Victor Ponta dădea ministrului Transporturilor termen limită 15 februarie pentru luarea unei decizii privind drumul de mare viteză, azi, Ioan Rus i-a răspuns şefului executivului. Ministrul Transporturilor mai cere un răgaz de două luni pentru discuţii cu constructorii şi finanţatorii. Această nouă amânare, spun oficialii de la Ministerul Transporturilor, este una necesară pentru a purta discuţii din nou cu firmele care au câştigat contractul.
Se va discuta cu constructorii despre posibilitatea restructurării proiectului aşa cum arată acum, pentru a se găsi un model financiar mai eficient în raport cu bugetul ţării. Cu alte cuvinte pentru a putea vedea dacă pot participa cu bani şi instituţiile financiare internaţionale precum Banca Europeană de Investiţii sau Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare, spun cei de la Ministerul Transporturilor.
De acest răgaz este nevoie tocmai pentru că preţul pe care îl cer cei trei constructori este unul extrem de mare, 1,8 miliarde de euro pentru construcţia şi proiectarea celor 53 de km de autostradă. Pentru că autostrada va fi concesionată 30 de ani, la finalul a trei decenii va ajunge să coste statul român 8,4 miliarde de euro.
Dacă până în aprilie se va obţine un acord atunci se va putea semna contractul şi vor începe lucrările. În caz contrar, va trebui să punem punct celei de-a treia încercări de a găsi un constructor care să construiască prima autostradă cu plată a României.