În 2009, Primăria Cluj-Napoca a plătit un studiu de fezabilitate pentru un tunel de aproape trei kilometri care să traverseze centrul oraşului. A costat un milion de lei, dar primăria a uitat rapid de el. Acum va plăti din nou un milion de lei, pentru unul nou. Motivul? Din primul studiu ieşea un tunel prea scump.
„Necesită costuri extrem de ridicate pentru a permite foraje subterane. La momentul respectiv, administraţia publică locală a decis să renunţe la acel proiect”, explică purtptorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Oana Buzatu.
Noul tunel va costa 500 de milioane de euro, de cinci ori mai mult decât era estimat în 2009. El ar urma să fie gata în patru ani, cu fonduri de la Uniunea Europeană.
La Iaşi găsim aceleaşi probleme. Primăria a plătit 130.000 de lei pentru refacerea proiectului unui pasaj care va lega două cartiere importante ale oraşului. Pentru primul s-au cheltuit 360.000 de lei, dar când muncitorii au început lucrările, au descoperit că nu apar şi reţelele de apă. Astfel, proiectul a fost refăcut.
Reprezentanţii Regiei de Apă din Iaşi spun că vina nu le aparţine. „S-au făcut deplasări la faţa locului împreună cu reprezentanţii firmei de proiectare, s-a identificat vizual fiecare reţea”, susţine Răzvan Manolache, purtătorul de cuvânt al ApaVital Iaşi.
Pasajul Octav Băncilă va avea 530 de metri şi va costa 88 de milioane de lei, bani din fonduri europene. Trebuia finalizat peste o lună, dar în urma problemelor se va termina anul viitor.