Un credit de 50 de milioane de lei fără acoperire, o pistă nouă dar neplătită şi o platformă pentru parcarea avioanelor construită fără autorizaţie - sunt doar trei dintre neregulile descoperite la Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca în urma unei anchete interne. Cele mai multe probleme au fost descoperite după arestarea preşedintelui suspendat al Consiliului Judeţean, Horea Uioreanu. Aerogara este acum în pericol de a fi închisă.
Aeroportul Internaţional Avram Iancu, cel mai important din partea de nord a ţării, are o pistă de peste 2000 de metri, inaugurată în urmă cu opt luni. Lucrarea ar fi trebuit achitată dintr-un credit de 50 de milioane de lei care a fost girat de Consiliul Judeţean Cluj. Dar instituţia întârzie să ia împrumutul, iar constructorul ameninţă acum cu blocarea conturilor aeroportului.
„Ne-au solicitat să sprijinim printr-un credit angajat de aeroport. Am făcut demersurile, iar la momentul ăsta Consiliul Judeţean trebuie să trimită documente către bancă şi se întârzie. Există riscul de a ne bloca întreaga activitate. Există riscul de blocare pentru că nu exista finanţare”, explică Iuliu Pop, director operaţional la Aeroportul Internaţional Avram Iancu din Cluj-Napoca.
Problemele de la aeroport nu se opresc însă aici. Multe avioane sunt în pericol să nu aibă unde parca pentru că noua platforma a fost construită fără autorizaţie şi ar putea fi închisă. Contractul pentru realizarea acesteia a stat la baza arestării lui Horea Uioreanu.
„În data de 20 martie s-a depus documentaţia la Consiliul Judeţean. În data de 27 martie s-a respins, neavând două avize. Apoi s-a constatat că acest obiectiv este realizat, motiv pentru care nu se mai putea emite autorizaţia”, declară Claudiu Salanţă, arhitectul-şef al judeţului Cluj.
Atât platforma pentru parcarea aeronavelor, cât şi pista de aterizare au fost realizate de firma omului de afaceri Ioan Bene, arestat şi el împreună cu Horea Uioreanu.