În urmă cu trei ani, lucrările pe porţiunea de drum dintre Rânca şi Obârşia Lotrului au fost sistate după ce firma constructoare, Romstrade, a intrat în insolvenţă. Anul acesta, CNADNR a continuat lucrările, iar drumul a fost redeschis acum două săptămâni, pe un singur sens. Un angajat al CNADNR, care a făcut parte din comisia de evaluare a şoselei, atrage atenţia că şoferii sunt în pericol din cauza celor două gropi uriaşe formate în urma inundaţiilor de anul trecut.
„M-am abţinut şi nu am vrut să semnez. Transalpina, într-un cuvânt, înseamnă moarte. Pe o porţiune de circa 50-100 de metri s-a surpat un sens de mers. A alunecat cu totul porţiunea pe care s-a lucrat ca la meşterul Manole. Azi lucrăm, mâine se surpă”, spune Claudiu Țuțulan, angajat suspendat al CNADNR.
Directorul Secţiei de Drumuri Naționale Gorj spune, însă, că şoferii pot merge în siguranţă pe acolo.
„S-a considerat că se poate circula pe o singură bandă. Se poate circula în siguranță, noi am luat măsuri, am pus acolo câțiva bolovani mai mari, ca să fie apa deviată și au fost făcute intervenții și pe apă”, spune Ion Tudor, director SDN Gorj.
Angajatul CNADNR, acum suspendat din funcţie, mai spune că gropile nu sunt singura problemă a şoselei. Parapetele montate pe drum sunt prost sudate, spune el, iar pe unele porţiuni lipsesc cu desăvârşire.
„Am găsit peste 5.000 de indicatoare rutiere lipsă, parapet - vreo 3.000 și ceva de metri liniari de parapet”, spune Claudiu Țuțulan.
„Din păcate, avem un coleg, colegul nu știe ce înseamnă parapet, colegul știe să vândă bilete în frontieră. N-avea de unde să știe dumnealui, pentru că nu a fost pe Transalpina să vadă”, este replica șefului Secţiei de Drumuri Naționale Gorj.
Pe bucata dintre Obârşia Lotrului şi Rânca se va circula pe un singur sens până anul viitor, când reprezentanţii CNADNR speră să găsească fonduri pentru terminarea drumului.