Este vorba despre o autosesizare a Consiliului Concurenței, privind prețurile la care este vândut acest produs în magazine. Este o lovitură dată producătorilor de lapte, după ce aceștia au fost afectați, la începutul anului, de scandalul cu aflatoxina.
Vânzările lor au scăzut foarte mult în acea perioadă și au înregistrat pierderi semnificative. Acum există suspiciuni că aceștia s-ar fi înțeles pentru ca să vândă la aceleași prețuri în magazine.
În acest moment, în magazinele din România, un litru de lapte costă peste 3.5 lei. De cele mai multe ori, prețul depășește și patru lei.
În 2009, Consiliul Concurenței a mai declanșat o astfel de anchetă, demarată ca urmare a semnalelor din piață, privind comercializarea laptelui la raft. Și atunci au existat suspiciuni că laptele este mai scump de cinci ori.
Patronatul laptelui respinge acuzațiile
Acțiunea de control s-a declanșat ieri, atât la sediul patronatului laptelui, cât și la încă 15 membri, a declarat joi, la Digi24, Dorin Cojocaru, președintele Asociației Producătorilor de Lapte.
„Noi ne-am pus la dispoziția organelor de control. Am fost foarte transparenți și cooperanți. Eu am pus la dispoziție laptop, server, documente”, a mai spus Dorin Cojocaru, precizând că ancheta a fost declanșată ca urmare a unor informații din presă.
El declarat că pe piața laptelui nu există nicio înțelegere între producători privind prețurile, despre care a spus că „se aliniază, în funcție de calitate, la prețurile din Uniunea Europeană”.
„Am avut întotdeauna încredere în autoritățile de control, am încredere în Consiliul Concurenței”, a adăugat președintele Asociației Producătorilor de Lapte.