Marți, 17 septembrie, Digi24 Constanța împlinește un an de emisie, iar Alexandru Moraru este pregătit pentru noi ediții ale emisiunii „Recrutat în Constanța”, emisiunea care vorbește despre piața forței de muncă din regiune.
Ce a adus în plus "Recrutat în Constanța" telespectatorilor Digi24, în primul an de existență al postului TV?
Cel mai important este faptul că proiectul regional „Recrutat în...” a adus în prim plan viața profesională. Existența membrilor unei societăți rulează de cele mai multe ori pe două planuri, profesional și personal. În majoritatea formelor de relief mediatic este exploatată, aproape obsesiv și exclusiv, resursa vieții personale a individului. Totul prin burtiere care de care mai colorate, într-o alunecare continuă spre penibil.
Acum un an s-a produs o shimbare, am realizat împreună un restart mediatic. Am îndreptat lumina reflectoarelor spre viața profesională în căutarea progresului. Am căutat și am găsit, alături de invitați, mai multe soluții pentru blocajele din carieră. Am arătat că se poate să începi o afacere de succes în țara în care te-ai născut și din care nu trebuie să pleci pentru că nu îți găsești un loc de muncă. Tocmai de aceea credem că am rezolvat împreună câteva ecuații existențiale din carieră alături de cei mai renumiți profesori din regiune în materie de muncă. Totul la „Recrutat în Constanța”, la Digi 24 Constanța. Promitem că și anul următor vom continua să cartografiem drumul spre succesul profesional prin subiecte focalizate strict pe domenii de activitate.
Cum te simți după un an de emisie?
În fiecare dimineață trebuie să mă transpun într-un manager de corporație, într-un muncitor care la prânz mănâncă parizer pe ziar în pauza de masă, într-un profesor sau într-un elev. Așa pot să adresez foarte ușor întrebari invitaților. Ce poate fi mai plăcut decât să te duci la birou și să fii în fiecare zi ce vrei tu, în funcție de subiect?!
Polivalența discursului este indispensabilă într-un astfel de format de emisiune aparent îngust. Fiecare dintre noi trebuie să trăiască din ceva, să aibă o sursă de venit. În fiecare ediție vorbim despre destine profesionale, așa că subiectele sunt întotdeauna diverse și de mare interes pentru toate categoriile de vârstă: de la celebra întrebare „ce vrei sa te faci când o să fii mare?” până la bucuria pensionării.
Au existat și momente dificile în ultimul an?
Da, emoțiile inerente când invitatul ajunge la emisiune în ultimul moment din cauze diferite. Tracul unor invitați care se află pentru prima dată în fața camerei. Atunci când trebuie să-i destind prin orice mijloc jurnalistic posibil, prin evitarea întrebărilor incomode și ambalarea lor sub o altă formă din care să reiasă adevărul. Nu e ușor, dar e plăcut. Fiecare ediție e o provocare pentru că se întâmplă frecvent ca invitații mei să apară în premieră la televizor. Pentru că nu sunt vedete, nu sunt sex-symboluri și nici dive. Sunt doar motoare ale societătții.
Ce pregătești pentru următorul an, ce aduce nou emisiunea pe care o prezinți?
Același suflu obiectiv și dedicat pieței muncii. Analizarea cât mai multor domenii de activitate și identificarea permanentă a oportunităților profesionale printr-o expunere de înaltă definiție, atât la propriu cât și la figurat.