„Ce suspectăm este că ei, deci aceste companii mari, s-au înţeles între ei şi impun revânzătorilor, deci companiilor mici, care de obicei contractează sau cele cu care contractează turiştii pachetele de servicii turistice, vacanţe şamd, deci s-au înţeles între ei să impună acestor revânzători preţuri minime, sub care revânzătorii nu au voie să scadă”, declară Bogdan Chiriţoiu, președintele Consiliului Concurenței.
„Investigaţia a pornit de la o întâlnire a agenţiilor de turism de la Predeal, acum trei ani. Astăzi, practic, am ajuns noi, operatorii de turism, să fim singurii fraieri care vând la tariful normal, iar toate agenţiile mici, toţi revânzătorii, vând mai ieftin decât noi şi ne fac dumping”, spune Alin Burcea, directorul agenţiei Paralela 45.
Agenţiile verificate de Consiliul Concurenţei (potrivit HotNews.ro)
- Paralela 45
- Paravion
- Eximtur
- Christian Tour
- Perfect Tour
- Happy Tour
- Danubius Travel
- Europabus
- Mareea
- Amarino
- Eurolines
- Klever Travel
Consiliul Concurenţei a declanşat prima investigaţie în urma unor informaţii primite printr-o sesizare anonimă înregistrată pe Platforma avertizorilor de concurenţă. Investigaţia are ca obiect o posibilă încălcare a regulilor de concurenţă pe piaţa comercializării produselor turistice şi/sau pachetelor de servicii turistice prin agenţii de turism.
Redăm în continuare comunicatul integral:
„Autoritatea de concurenţă suspectează agenţiile de turism că îşi coordonează politicile comerciale în scopul impunerii unui nivel minim de preţ de vânzare a produselor turistice şi/sau pachetelor de servicii turistice şi al menținerii unui status-quo pe piaţă, începând cu anul 2013.
În cadrul investigaţiei, Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii inopinate la sediile și/sau puntele de lucru ale mai multor companii active pe piaţa serviciilor turistice.
Documentele ridicate în cadrul acestor inspecţii se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice investigaţiei.
Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă preliminară în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial. Efectuarea acestor inspecţii nu reprezintă o antepronunţare a Consiliului Concurenţei în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor investigate şi nici în ceea ce priveşte rezultatul final al investigaţiei declanşate.
Platforma avertizorilor de concurenţă reprezintă un instrument care asigură anonimatul persoanelor care doresc să comunice Consiliului Concurenţei informaţii referitoare la activităţile de tip cartel ale unor companii.”