Totodată, procurorul general al României, Tiberiu Nițu, spune că nu s-a luat încă o decizie cu privire la locul în care va fi cercetată carcasa autocarului, după ce va fi scoasă din prăpastie.
"Am audiat aseară patru pasageri care se aflau în autocar. Au declarat cum au perceput dumnealor ceea ce s-a întâmplat acolo. Au putut să confirme că la volan se afla Ciobanu George, cel care a decedat, poliţistul decedat în accident.(...) Au relatat cum au perceput dumnealor ieşirea din tunel, viraj dreapta, viraj stânga. Nu putem să tragem o concluzie momentan de modul în care efectiv s-a produs accidentul.Avem nevoie şi de datele oferite de autorităţile din Muntenegru", a declarat Niţu, la intrarea în sediul Consiliului Superior al Magistraturii, unde se desfăşoară şedinţa Plenului Consiliului.
Citiţi şi
EXCLUSIV. Medic din Muntenegru: L-am sunat pe Mitropolitul nostru să se roage pentru români
Un bărbat care a murit în accidentul din Muntenegru a vrut să renunțe la vacanță și a oferit biletele gratuit
Povestea accidentului, prin ochii jurnaliștilor muntenegreni care au ajuns la locul tragediei
ZBOR PENTRU VIAŢĂ. Primele imagini din aeronavele care au transportat răniţii din Muntenegru
EXCLUSIV. Accidentul din Muntenegru. Varianta vitezei excesive, demontată de constructorul drumului
Accidentul din Muntenegru. A fost găsită „cutia neagră” a autocarului
EXCLUSIV. Primul salvator de la accidentul din Muntenegru: Cu o mână am scos răniții, cu o mână urcam pe frânghie
Procurorul general a menţionat că, din datele pe care le are până în prezent, declaraţiile date de cei patru pasageri ai autocarului nu sunt contradictorii. De asemenea, victimele audiate au confirmat prezenţa unui copil pe partea stângă a carosabilului, a mai spus Niţu.
Procurorul general a mai precizat că audierile pasagerilor din autocar vor continua joi, iar anchetatorii ar putea merge şi în spitale, în condiţiile în care starea răniţilor le poate permite acestora să dea declaraţii.
Procurorul general a spus că autoritățile muntenegrene au prioritate în cercetare, se va stabili de comun acord unde se va face expertiza tehnică.
"Pot face dumnealor (cei din Muntenegru - n.r.) o expertiză tehnică, atât pentru a stabili cum s-a produs accidentul, cât şi o expertiză tehnică asupra stării autocarului. Dumnealor le aparţine prioritatea în efectuarea anchetei. Noi ne-am oferit sprijinul şi facem şi noi, în România, verificările şi cercetările, actele premergătoare urmăririi penale pe care le putem face noi", a răspuns el.
A fost chemat din nou la audieri patronul firmei de transport, care a adus documente solicitate de procurori.
Specialiştii au primit astăzi tahograful și îl vor analiza
Tahograful, „cutia neagră” a autocarului, va fi analizată astăzi de specialiștii din Muntenegru. Se va stabili astfel ce viteză avea autocarul înaintea prăbușirii în canionul Moraca și de cât timp conducea șoferul.
Această piesă importantă a fost predată astăzi procurorii muntenegreni specialiștilor, însă vor mai trece câteva zile până când se vor afla rezultatele analizei.
Specialiștii spun că acest tahograf a fost parțial distrus din cauza impactului.
Chiar și cu acest tahograf procurorii trebuie să ridice autocarul la suprafață și să afle dacă frânele funcționau, dar și celelalte sisteme de siguranță, pentru că a apărut o informație nouă. Constructorul drumului spune că în urmă cu mai mulți ani s-au făcut teste la locul accidentului. Astfel, o mașină care circulă cu viteză e imposibil să ajungă în această prăpstie, ci, cel mai probabil, se va lovi de munte.
În cursul zilei de sâmbătă, sau duminică, la locul accidentului vor sosi două macarale de mare tonaj și care vor încerca să scoată autocarul la suprafață. Dacă nu se va reuși acest lucri, anchetatorii sunt dispuși să taie autocarul în două sau trei bucăți pentru a ușura această parte din anchetă.
Mijlocul de transport trebuie să ajungă și în România, pentru că firma de asigurări care încheiase o poliță de asigurare vrea o proprie anchetă pentru a stabili dacă va oferi despăgubiri.