Deocamdată nu se știe dacă antena era ruptă de dinainte de accident sau s-a rupt în timpul accidentului. Este un lucru pe care ancheta va trebui să îl elucideze.
Este vorba de un echipament de emisie-recepție cu două antene care trimite semnale către avionaele din zonă, dar și către stații de emisie-recepție aflate în zonă.
Aceste antene ar fi trebuit să faciliteze comunicarea dintre avionul medical care s-a prăbușit în Munții Apuseni și turnurile de control din zonă.
Un reprezentant al Ministerului Transporturilor a declarat că ancheta ar putea dura chiar și patru-cinci luni, iar rămășițele de antenă au fost sigilate și că trebuie să fie verificate foarte atent. El a nu a precizat dacă această antenă ar fi putut facilita comunicarea piloților imediat după prăbușire.
Sorin Stoicescu, expert în aviaţie: Această problemă nu are nicio relevanță atât timp cât semnalul s-a emis și a fost interceptat permanent de ROMATSA
„Această problemă nu are nicio relevanță atât timp cât semnalul s-a emis și a fost interceptat permanent de ROMATSA, chiar i-a supărat pe unii care au intervenit la Școala Superioară de Aviație să facă ceva să oprească semnalul. Deci a fost interceptat atât de ROMATSA, permanent, cât și de aeronavele care au trecut la travers. Deci s-a emis pe frecvența de 124,5. Am înțeles de la altă televiziune că informația este de genul că cineva a trimis pe un domn de la ISU ca să oprească acea stație, a încercat și nu s-a priceput și probabil a rupt și antena, deci după ce ajunseseră la aeronavă, sub rezerva că cei din Comisia de investigație a Ministerului i-au permis acelui om să facă asta, dar dacă a făcut-o de unul singur, Parchetul se autosesizează pentru că un om neautorizat nu are voie să umble într-o zonă a unei aeronave, mai ales că era o probă și era conservată”, a declarat Sorin Stoicescu, experte în aviație.
Epava avionului prăbuşit în Apuseni va fi dusă la Bucureşti pentru continuarea cercetărilor, spune şeful comisiei de anchetă privind accidentul aviatic, precizând că probele au fost adunate şi sigilate şi sunt luate în calcul şi condiţiile meteo, care pot influenţa inclusiv funcţionarea motoarelor.
Pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion şi-au pierdut viaţa după ce un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul căruia se afla un echipaj medical a aterizat forţat, luni după-amiază, într-o zonă muntoasă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa judeţelor Cluj şi Alba.
În urma accidentului au fost răniţi copilotul Răzvan Petrescu şi patru medici - Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul „Sf. Maria” şi Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuş, judeţul Bihor.