Cele mai recente detalii din aceeastă acțiune de amploare se referă la faptul că autoritățile analizează fotografii surprinse cu ajutorul dronelor în diferite județe. De ieri, echipajele de salvatori au primit și o dronă performantă, cu care speră să analizeze anumite zone și mai amănunțit.
Deși căutările aeriene au fost întrerupte încă de ieri, un elicopter MAI a făcut căutări într-o anumită zonă, ca urmare a unor indicii strânse dintr-o fotografie realizată cu o dronă, însă nu este nici urmă de pilot.
Căutările continuă în județele Braşov, Covasna, Harghita, Argeş, Prahova, Bacău și Buzău şi sunt din ce în ce mai dificile, pentru că zonele de căutare se restrâng.
Echipele din teren merg după traiectoria pe care o avea pilotul și se ghidează şi după informațiile celor care au văzut planorul.
Până în acest moment, la 112 au fost primite 40 de apeluri cu informații și declarații referitoare la pilot sau planor. Unul dintre ele a fost fals.
În judeţul Braşov, unde este punctul de comandă al întregii operaţiuni, echipele de căutare s-au concentrat în pădurile din zona cabanei militare Diham.
Relatările a două persoane diferite care au văzut joi, la ora critică, un planor survolând zona cabanei Dihamul militar au adus în zonă peste 90 de pompieri, militari şi jandarmi. Misiunea primită este cercetarea amănunţită a zonei dintre cabană şi drumul naţional 73A.
Echipele de căutare au luat muntele la pas şi au verificat cele mai periculoase şi mai abrupte zone. La fel s-a întâmplat şi în judeţul Bacău, unde peste 100 de oameni s-au împărţit în 10 echipe şi au scotocit muntele Nemira.
Acţiunea de căutare a planorului este îngreunată de faptul că, în zonă, pădurea este foarte deasa. De aceea, la fiecare jumătate de oră, jandarmii se opresc ca să se asigure că nu le-a scăpat nimic.
Căutările pilotului au continuat în cea de-a cincea zi şi în zona Siriu, judeţul Buzău. 50 de pompieri, dar şi jandarmi au luat pădurea la pas.
În timp ce, în cele opt judeţe, peste 1.200 de oameni, însoţiţi de 280 de vehicule, au răscolit munţii. Alții, în faţa calculatoarelor, au analizat imaginile surprinse de drone.
Între timp, reprezentanţii Aeroclubului României au început o anchetă administrativă pentru a vedea dacă s-au respectat toate procedurile de zbor.
„Îl cunoşteam pe pilot, era foarte experimentat şi nu ştiu ce putea fi la mijloc. Avea mii de ore de zbor cu planorul şi nu ştiu ce se putea întâmpla. Era un planor privat. Nu ştim despre aeronvă, nu ne ocupam de ea. Avea transcorder (aparat pentru transmitere și înregistrare, n.r.), dar nu a fost activat, pentru că era într-o zonă de spaţiu aerian unde nu era obligatorie folosirea lui. Ar fi fost mai uşor dacă era pornit, se găsea imediat aeronava”, a spus George Rotaru, preşedintele Aeroclubului României.