„Să vă fie ruşine! În ce stare aţi adus oamenii,” exclamă locatarii.
95 de familii au rămas fără căldură, apă caldă și apă rece. Furnizorii le-au transmis că măsura a fost luată din cauza datoriilor.
„Acestă asociație are un debit restant de 84 de mii de lei, vechimea lor fiind din octombrie 2014,” spune Alin Sas, purtătorul de cuvânt al Companiei de Apă Oradea.
„Legea spune clar că dacă nu plătești datoriile prima măsură e sistarea serviciilor, apoi acționarea în judecată,” adaugă Dan Crețu, reprezentant al societății Termoficare Oradea
Locatarii spun că sunt la zi cu plata facturilor.
Locatar: „Locatarii din scara respectivă sunt cu banii la zi, de vineri nu mai avem apă caldă şi căldură”.
„Suntem la zi cu toate, inclusiv doamna Maria - așa-zisă șefă de asociație - ne-a dat hârtie către termoficare și Compania de Apă cum că suntem la zi cu toate plăţile,” spune o locatară.
Prin urmare, cer socoteală administratorului asociaţiei de proprietari. De altfel, în urma unui control s-a stabilit că asociația are un minus în gestiune de peste 374 de mii de lei. Situaţia a fost semnalată şi Serviciului de Investigare a Fraudelor din cadrul IPJ Bihor care a deschis deja un dosar penal. Poliţiştii mai au însă nevoie de o expertiză contabilă care să dovedească plata facturilor, şi abia apoi pot lua măsuri. Administratorul asociaţiei se agaţă acum de rezultatele acestei expertize.
Maria Brânduși - administratorul asociației: „Asta se va vedea într-o expertiză.”
Reporter: “Până la expertiză cine poartă vina că nu există apă și încălzire?”
Administratorul asociaţiei tace.
„S-a adus la cunoștința cetățenilor că trebuie să-și aleagă o nouă conducere a asociație de proprietari pentru că s-au sesizat nereguli”, declară Anca Grama, purtătorul de cuvânt al Primăriei Oradea.
Locatar: „Asociația este ilegală. Doamna care e aşa-zisă şefă-nu are atestat că este asociat, plus preşedintele de asociaţie care s-a retras de pe o seară pe alta”.
Cu caloriferele reci, locatarii folosesc radiatoarele ca să se încălzească.
Locatar: „Ăsta îl plimbăm prin camere. Când e cald aici îl mutăm în camera cealaltă.”
Locatar: „Dar este foarte rece, copilul are nas înfundat.”
Autorităţile i-au sfătuit pe locatari să-şi caute dreptatea în instanță. Până atunci, oamenii încearcă să cadă la o înţelegere cu furnizorul.