Un exemplu de eşec, în valoare de 35 de milioane de euro, este centura oraşului Târgu Jiu. În aceste zile caniculare, muncitorii lucrează mai puţin, dar, şi când este posibil, lucrurile merg la fel de lent. Constructorul se apără şi spune că, în calea lucrărilor, stau case, reţele de utilităţi şi nuci.
Într-un document obţinut de Digi24, reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri vorbesc despre faptul că centura oraşului nu va fi gata la timp. CNADNR a "constatat mobilizarea slabă a constructorului, pentru a patra lună consecutiv", se spune în document. Pe de altă parte, Compania de Drumuri are şi ea o parte din vină. Timp de şase luni, nu a reuşit să intabuleze terenurile expropriate.
Întârzieri mari sunt şi pe şantierele autostrăzilor Sebeş - Turda, Lugoj - Deva şi Câmpia Turzii - Târgu Mureş. Ştiu asta şi şefii de la Drumuri, care vor acum să înscrie aceste proiecte pe lista celor care vor primi finanţare europeană din următorul buget UE.
„Sunt situatii cum e Sebeş Turda, unde avem două loturi care au fost licitate acum doi ani de zile şi care au stadiu fizic de 5%. Nu poţi să te duci la Comisia Europeană să spui: eu m-am uitat doi ani la şantiere şi vreau acum tu să-mi fazezi proiectul. Va fi greu”, spune Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor.
„Am găsit această flexibilitate legată de fazarea proiectelor, deci cele care nu pot fi terminate până în 2015 vor fi finanţate din bugetul pentru noua perioadă 2014-2020. Aşteptăm de la autorităţile române lista proiectelor care vor fi fazate, în iulie o să le primim, noi am solicitat până în septembrie să primim această lista pentru a putea vedea cum se aşază bugetul pentru 2014-2020”, afirmă Corina Creţu, comisar european.
În total, trei din cele cinci miliarde de euro din banii europeni pentru perioada 2014-2020 ar putea fi folosite pentru a finanţa proiecte deja începute.