„Primul meu impuls a fost când am aflat să zic că nu e bine, că sunt prea mici, după care a venit şi mi-a arătat (Remus Pricopie – n.r.) sistemul de învăţământ din Coreea, Singapore, Anglia şi acolo se începe aşa. Copiii se dezvoltă mai repede şi au capacitatea de a învăţa mai repede. Trebuie să hotărâm dacă rămânem pe sistemul nostru sau mergem pe un sistem modern şi mergem la faza de implementare”, a spus premierul.
Acesta a făcut referire la situaţia clasei pregătitoare, pe care a calificat-o drept „o experienţă pozitivă”.
„Eu şi Remus Pricopie am avut o experienţă pozitivă anul ăsta cu grupa pregătitoare, s-au aşezat mult mai bine lucrurile, am pornit mai din timp, am impus mai puţin. Cu excepţia celor care nu s-au înscris şi pe care trebuie să-i identificăm, 99% din copii şi-au găsit locul. Am evoluat din anii 90 de la clasele cu 45 de copii spre normal”, a spus Victor Ponta.
„Voi merge în Parlament, dar nu acum, trebuie să vedem momentul potrivit în care să cer modificarea momentului în care copiii sunt obligaţi să meargă la şcoală. Am avut şapte ani, am coborat la şase ani. Sunt state europene care au obligativitatea de a merge, nu la scoala, ci la gradiniţă, de la 4 ani. Probabil că noi, într-un an, maxim doi, ar trebui să ne ducem în Parlament şi să spunem este obligatoriu să fii la grădiniţă la 5 ani şi să participi la grupa mare, după care să intri în clasa pregatitoare”, a spus Remus Pricopie, ministrul Educaţiei, în emisiunea „Kilometrul 0”, din 27 mai.
În momentul de faţă, învăţămîntul obligatoriu începe de la şase ani, cu clasa pregătitoare.