Raport sumbru după examenul de Bacalaureat. Ce reflectă lucrările elevilor
Data publicării:
Conform unui raport prezentat, vineri, de Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Prahova în cadrul ședinței Colegiului Prefectural, la sesiunea de Bacalaureat de anul acesta s-au sesizat, ca efecte ale lipsei de studiu sistematic, lipsa de logică în tratarea unor subiecte de examen, stăpânirea în insuficientă măsură a tuturor tipurilor de limbaje, un orizont limitat de cultură și absența motivației și deprinderii de a se informa, notează Agerpres.
În același document, se arată că rezultatele examenului reflectă în mod real nivelul pregătirii absolvenților de liceu, existând însă resurse încă insuficient exploatate de îmbunătățire a acestora, cum ar fi o mai bună consiliere a elevilor în scopul înțelegerii scopului acestui tip de evaluare externă, o monitorizare permanentă a pregătirii pentru examen, organizarea mai eficientă a lecțiilor la toate disciplinele de învățământ, analiza periodică a nivelului atingerii standardelor, la toate nivelurile manageriale, utilizarea mai strictă a criteriilor de performanță în acordarea calificativelor cadrelor didactice și directorilor și aplicarea de măsuri și programe ameliorative.