Ministrul Educaţiei anunţă ore suplimentare în şcoli, pentru copiii care nu au ţinut pasul cu programa şcolară. Măsura se va aplica elevilor din clasa a 3-a până într-a 8-a.
„Potrivit legii învățământului, avem evaluări periodice după clasa a doua, a patra și a șasea și avem examenul de evaluare la clasa a opta. De câțiva ani, ponderea celor care nu iau nici măcar 5 la examenul de evaluare de la clasa a opta crește alarmant de mult. Așa se face că în 2018, din 150.000 de elevi ai clasei a opta, 55.000 nu au luat nici măcar nota 5. Mi-am pus întrebarea ce pot să fac pentru ca elevii să nu mai fie cei suportă consecințele acestei lipse de pregătire pentru tot parcursul ulterior al vieții lor”, a spus Ecaterina Andronescu.
Potrivit acesteia, din evaluările de la Ministerul Educației reiese că rezultă că decalajul începe în clasa a treia și crește până în clasa a opta.
„Ce putem să facem? Să încercăm să introducem ore de pregătire remedială, în așa fel încât să îi aducem pe cei care nu au ținut pasul cu programa școlară la linia de plutire. Încercăm să remediem pregătirea, de aici și cuvântul remedial, pregătirea care ar fi trebuit să fie de alt nivel decât se constată în aceste evaluări. Și atunci, unde la evaluările naționale am constatat că rezultatele sunt slabe, învățătorii și profesorii trebuie să facă suplimentar cu cei care nu au reușit să facă față, în așa fel încât să recuperăm sau să remediem nivelul pregătirii”, a mai spus Ecaterina Andronescu.
Ministrul a precizat că măsura ar urma să intre chiar din semestrul al doilea al acestui an școlar.
În ceea ce privește rezultatele unui astfel de demers, Ecaterina Andronescu a spus: „E greu de apreciat aceeași perioadă de timp pentru toți elevii. În clasa a treia, de exemplu, s-ar putea ca recuperările să fie mai puține, timpul să fie mai puțin decât în clasa a opta, unde ecartul a crescut”.
Ecaterina Andronescu spune că nu se pune problema unui corp didactic separat pentru aceste ore de pregătire.
„Cred că este o problemă pe care directorul trebuie să și-o asume, pentru că acei elevi au pierdut permanent la pregătire. Cineva trebuia să îi observe și să nu ajungem să avem la clasa a opta 55.000 de copii care nu iau nota 5 la examenul de evaluare națională”, a mai spus ministrul.