Florin este elev în clasa a VIII-a şi spune că majoritatea manualelor după care învaţă sunt extrem de uzate. I-ar plăcea că măcar la anumite materii să înveţe de pe tabletă.
„La matematică, pentru că acolo nu-mi prea dau interesul”, spune Florin Luca.
La 11 ani, Alex are deja tableta sa, pe care i-au cumparat-o părinţii. Deocamdată o foloseşte mai mult pentru jocuri.
„Mi-aș dori să o folosească în scop educativ, dar generația nouă e focusată mai mult pe lucruri distractive”, spune mama lui Alex.
În urmă cu cinci luni, ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, promitea că bobocii de clasa I vor avea manuale digitale de la începutul acestui an şcolar.
Editurile susţin însă că acestea nu vor fi gata nici măcar până în septembrie anul viitor.
„Un manual digital e de cinci ori mai greu de făcut decât un manual print. E nevoie, pe lângă autor, de regizor, designeri și softiști, deci de o echipă mare”, spune Mihai Penescu, vicepreședinte UER.
Şi mai grav este că din cei 250.000 de profesori, doar 10 la sută ştiu să predea lecţii în format electronic, susţin reprezentaţii firmele de software care se ocupă de pregătirea cadrelor didactice.
„Rata de absolvire a acestui curs a fost în jur de 40%. Nu a fost un curs prin care s-a trecut ca un câine prin apă”, afirmă Adrian Cioroianu, business development Intel.
„Sunt profesori mai puțin familiarizați cu tehnica de calcul și care au anumite reticențe”, susține Alexandru Diaconescu, profesor de Informatică.
Legea Educaţiei impune ministerul să treacă toate manualele pentru elevii claselor I-VIII în format electronic, până în 2018.