Olimpic la informatică în anii de liceu şi participant la numeroase concursuri și în anii de facultate, Petru Trîmbitaș vrea să încurajeze performanța. În acest an, alături de alți 8 tineri pasionați de științe reale, tânărul a pus bazele unui proiect de lecții interactive pentru elevii din clasele gimnaziale și liceale.
„De prin clasa a IX-a mă ocup cu pregătirea elevilor și îmi place mult să îi ajut, pentru că e foarte greu când te pregătești pentru olimpiadă să ai un profesor care să te îndrume și care să își aloce timp și e foarte importantă și motivația”, spune Petru Trîmbițaș, student.
În fiecare săptămână, tinerii se așează la catedră și își iau în serios rolul de profesori.
„Folosim web site-uri la informatică, acolo se găsesc probleme, probleme date anii trecuți la info și în general explic fără un suport de curs pentru că încerc să mă adaptez la întrebările pe care le au elevii pentru că fiecare grupă e altfel”, adaugă Petru Trîmbițaș, student.
„Încerc să arăt că de fapt matematica nu e atât de rigidă cum credem noi, ci are multe aplicații și poate fi înțeleasă ușor”, spune Vlad Mihaly.
Munca studenţilor pare eficientă. Tudor, spre exemplu, este în clasa a noua: de curând a obținut medalia de argint la olimpiada de matematică și e hotărât să continue șirul performanțelor.
„Un student este cu materia mult mai actuală și știe ce s-a dat pe la olimpiade mult mai recent. Și faptul că ei știu un fel de secrete ale concursurile pe care ni le dau nouă mai departe”, spune un elev.
Cursanții vin la meditații în fiecare săptămână, ședințele durează câte două ore, iar elevii sunt împărțiți pe grupe, în funcție de nivelul de pregătire.