Duminică, la Jurnal pentru copii, aflați cum o profesoară de matematică din Rădăuți le-a alungat elevilor frica de calcule. Magdalena Trufin este unul dintre dascălii care, în ciuda numărului mare de elevi de la clasă, a găsit o modalitate de-ai face pe toți să plece acasă cu lecția învățată. Cum a reușit vă spune Miruna, de la 09.30!
Magdalena Trufin, profesoară de matematică: Sunt multe, multe lucruri care ar trebui schimbate. Și până se vor schimba, așteptăm. Și mai dăm idei. Dacă am fi auziți, ar fi ok, dar nu prea suntem auziți.
În cei 27 de ani de când e la catedră, Magdalena Trufin, profesor de matematică la Școala Gimnazială „Regina Elisabeta" din Rădăuți, nu a renunțat niciun moment să creadă că întotdeuna este loc de mai bine. Așa a ajuns să se implice în proiectul „Citesc pentru a învăța!", menit să combată analfabetismul funcțional și să le ofere profesorilor, indiferent de materia predată, metode didactice potrivite pentru generația care își dorește să știe tot.
Magdalena Trufin, profesoară de matematică: Vedeți dumneavoatră, matematica este un obiect care nu este așa iubit de copii. Și-atunci trebuie să găsim metode pentru a-i atrage și acest proiect, "Citesc pentru a învăța!", ne-a arătat că și la matematică putem citi ca să învățăm.
Iulia, elevă: Doamna noastră profesoară ne face să înțelegem pe toți.
Andrei, elev: Păi eu de obicei la celelalte materii sunt așa mai plictisit, dar la matematică îmi place să fiu activ și să dau răspunsuri corecte.
Elisa, elevă: Ora aceasta a fost una foarte frumoasă pentru că am lucrat în echipă și ne-am distrat.
Magdalena Trufin, profesoară de matematică: Am făcut școala în perioada comunistă. Trebuia să înveți. Trebuia să respecți partidul. Generațiile asta își pun întrebări: dar de ce trebuie să facem asta: și-atunci trebuie să găsim răspunsuri potrivite ca să-i determinăm să facă ce le place. Și ce nu le place.