Una dintre plângerile care au ajuns la inspectoratul Şcolar din Constanţa este a mamei unei eleve de la Şcoala Mihail Koiciu. Femeia spune că în ultima perioadă copila venea de la şcoală speriată.
„A venit şi cu părul tăiat. Ei țipau, urlau, nu îi putea organiza. Nici din punct de vedere sanitar nu îi punea să se spele pe mâini”, a spus aceasta.
Alţi 29 de părinţi s-au plâns de comportamentul neadecvat al învăţătoarei. Femeia a fost evaluată din punct de vedere psihologic la începutul anului şcolar, iar actele medicale spun că este aptă să se afle la catedră.
„Am discutat cu doamna învățătoare, am purtat discuții cu părinții, cu psihologul şcolii. Se pare că este nevoie de o evaluare complexă a comportamentului doamnei învăţătoare. Acum și-a luat concediu medical”, spune Luminiţa Radu, directorul şcolii Mihail Koiciu.
Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar au trimis deja două memorii la Colegiul Psihologilor din Constanţa şi cer modificarea cadrului legal. Ei cer ca evaluarea psihologică obligatorie să se facă o dată la trei luni, nu o dată pe an, cum este stipulat în prezent în lege.
„Nu întotdeauna profesorii sunt în cea mai bună formă psihică, sunt momente grele pe care le parcurg și care lasă urme”, spune Răducu Popescu, inspector şef al ISJ Constanţa.
„Aceste tulburări reprezintă un risc major atât pentru cadrul didactic, dar mai ales pentru copii”, adaugă el.
„În momentul în care, din partea profesorului, apare incorectitudine sau apar comportamente care nu intră în cadru, normal, copilul are de suferit. El se închide în el, devine mai trist, se închide în el, începe să învețe din ce în ce mai puţin la respectiva materie”, spune psihologul Cristina Dincu.
De la începutul anului şcolar, Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa a primit 85 de sesizări de la părinţii nemulţumiţi de comportamentul profesorilor.