Simplu, concret şi fără pagini întregi de teorie scrisă de mână. Aşa îşi doresc elevii să fie cât mai mult din conţinutul orelor de fizică şi chimie de la şcoală. Unii măcar au şansa de a experimenta asemenea momente. Prea puţini, însă. Şi prea rar.
Octavia Borş, reprezentantul Fundaţiei Noi Orizonturi: „Şcolile au nevoie de independenţă în alegerea perioadei pentru Şcoala Altfel. Şcolile sunt forţate să îşi organizeze activităţile în această săptămână. Ceea ce au semnalat profesorii e că au nevoie de resurse, de materiale educaţionale, deja după 5 ani de zile, au nevoie să facă lucruri noi”.
O variantă ar fi extinderea acestui program educativ.
Adrian Curaj, ministrul Educaţiei: „Cred că ar trebui să găsim răgazul să vedem ca această săptămână să fie distribuită în cursul semestrului, nu aş vedea niciun fel de problemă, e o discuţie, nu e o decizie, să fie o astfel de săptămână şi în trimestrul întâi”.
Dar de la idee încolo e nevoie de resurse şi facilităţi pe care profesorii deja le-au identificat.
Cană Luminiţa, profesor: „Ar trebui organzat să nu fie aşa aglomerat. Poate gratuite pentru elevi în mai multe muzee şi mijloacele de transport”.
Petrescu Luminiţa, profesor: „Sunt foarte puţine şcoli care sunt fericite să aibă la dispoziţie ceea ce e nevoie ca să poată oferi o săptămână altfel copiilor, dacă nu avem la îndemână ce ne trebuie, efectiv irosim timpul”.
Programul „Şcoala Altfel” se derulează de 5 ani şi este una dintre puţinele modificări din sistem care au fost deopotrivă pe placul elevilor şi profesorilor.