În plin sezon gripal, când sute de elevi din toată țara au lipsit de la ore, o învățătoare care predă la un liceu privat din București a găsit o metodă pentru a pierde cât mai puțin din materie. Cu ajutorul Google, dascălul a putut să țină zilnic legătura cu elevii, să le trimită ce a predat la clasă, să le traseze sarcini și chiar să le corecteze temele.
Profesoară: Vreau să ne amintim de perioada în care ați mai lipsit de la școală, cât ați fost bolnăviori, perioada aceea în care eu vă trimiteam acasă temele. Cum v-a fost ca să le lucrați de acasă?
Elev: Ușor, ușurel, interesant!
Profesoară: Cum vi se pare să lucrați cu Classroom?
Elev: Interesant! Îmi place mai mult decât pe hârtie.
Maria Bondoc este învățătoare la un liceu privat din Capitală. Îngrijorată de numărul mare de copii care lipsesc din cauza gripei, s-a gândit la o metodă simplă, dar atractivă, pentru a-i ajuta pe cei mici să țină pasul cu colegii prezenți. Aplicația se numește Google Classroom, iar copiii au instalat-o și pe telefoane, și pe tablete.
Maria Bondoc, profesoară de matematică: Această aplicație îmi permite să notific părinții din momentul în care trimit ceva spre rezolvare, în orice clipă părinții știu ce lucrează copiii aici, fie că nu și-au efectuat tema, fie că au primit o temă spre rezolvare. Îmi permite să dau feedback, să spun dacă au făcut bine sau nu, să dau o sugestie de rezolvare.
Reporter: Câte zile nu ai fost la școală?
Elev: O săptămână sau 10 zile. Febră... vreo 40. De 40 n-a mai crescut.
Reporter: Ai făcut lecții cât timp ai fost bolnăvior?
Elev: Da. Doamna ne trimitea pagina în Classroom, eu primeam notificare și ne scria: vă rog să rezolvați această fișă. Ori scriam răspunsurile și pozam...
Reporter: Ce ai făcut o săptămână acasă fără școală?
Elevă: Am avut febră, m-am cam plictisit și când mi-am mai revenit am lucrat la Classroom.
Reporter: Cum putea doamna să-ți explice nefiind lângă tine?
Elevă: Poate să îmi trimită un comentariu și problema înapoi să o mai fac o dată.
Dascălii spun că orice zi cu mulți absenți le fac munca de două ori mai complicată.
Silvia Moraru, directoarea unui liceu privat: Este un mijloc atractiv și pentru elevi și profesori și eficiența lecției crește. Se comunică direct cu elevul, sau i se poate face un program diferențiat fiecăruia.
În școlile de stat, grupurile de pe rețelele de socializare rămân salvarea.
Gabriel Chicioreanu, asociația de părinți: Profesorii vor face de așa natură încât să recupereze orele respective, împărțind materia pe mai multe ori sau probabil vor fi și școli care vor recupera în zilele de sâmbătă.
Marinela Miu, părinte: Eu am crescut într-o zonă rurală și atunci trebuia să meargă la poartă, să strige, să ne dea temele, era foarte greu. În comparație cu copilăria noastră pot să spun că este diferență ca de la cer la pământ.
Editor web: Liviu Cojan