Părinţii au fost primiţi de secretarul de stat Monica Anisi, căreia i-au solicitat ca Ministerul Educaţiei să accepte ca răspuns corect ambele variante, în condiţiile în care graficul de la subiectul 1, punctul 6, a fost interpretabil, fiind date de către elevi două tipuri de răspuns.
Unul dintre părinţi, Filiana Tudor, a spus că la graficul respectiv este interpretabilă legenda, iar pe foaia de examen apare în grafic o linie orizontală îngroşată, care i-a derutat pe elevi, legenda neavând nici măsura reală, potrivit News.ro.
La întâlnirea cu secretarul de stat au intrat şi câţiva elevi.
Peste 40.700 de persoane au semnat petiţia online iniţiată de părinţi miercuri, după proba la matematică a Evaluării Naţionale, prin care propun reevaluarea tuturor lucrărilor de la matematică, astfel încât ambele răspunsuri ale elevilor la punctul 6 de la primul subiect să fie punctate ca fiind corecte, întrucât diagrama de la acest exerciţiu era reprezentată greşit.
Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare a precizat însă că exerciţiul conţine legenda referitoare la reprezentarea numărului elevilor, legendă care este echivalentă cu identificarea prin axele de coordonate, iar aceste competenţe sunt conforme programei.