„În timp ce lucram la draftul pentru metodologia de anul viitor, s-a discutat despre posibilitatea de a avea și înregistrarea audio din sală. Nu s-a luat încă o decizie. Prima problemă pe care trebuie să ți-o pui când introduci o măsură e să vezi dacă poți să o și implementezi. Nu cred că e foarte complicat. Am insistat foarte mult ca înregistrarea video să existe, să fie bine încadrată sala, nu doar un unghi din sală.
Să existe monitorizare în timp real și conservarea acelei înregistrări pentru eventualitatea în care avem vreo sesizare. Să se ia legătura cu furnizorii de energie electrică, să nu avem surprize că încep lucrări exact în perioada în care noi trebuie să ne ocupăm de examenul de bac”, a precizat ministrul.
Simion Hăncescu, liderul FSLI: „Soluția nu e cea mai eficientă”
Simion Hăncescu, liderul Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, este de părere că această propunere nu este soluția cea mai bună de a stopa frauda la bacalaureat
„Este bine că Ministerul Educației încearcă să identifice și alte soluții care să conducă la diminuarea acestui fenomen de încercare de fraudare a bacalaureatului. Părerea mea este că există și alte soluții pe care ministerul le evită și anume motivarea membrilor comisiei de examen. Directorii unităților de învățământ au făcut eforturi uriașe anul acesta ca să găsească oameni care să participe la acest examen, pentru că sumele pe care le-au primit au fost chiar jignitoare. Cei care au supravegheat au primit 19 lei pentru o zi sau 4,5 lei pentru o lucrare corectată. Aceasta este problema de fond, în opinia noastră. Nu cred că soluția propusă de minister este cea mai eficientă”, a spus la Digi24 Simion Hăncescu.
Anton Hadăr: „Ar însemna o mare implicare financiară a ministerului”
Nici președintele Federației Alma Mater, Anton Hadăr, nu crede că monitorizarea audio a elevilor care dau examenul de bacalaureat este o soluție eficientă.
„Este o soluție care, din punct de vedere tehnic, este foarte greu de realizat, pentru că deja sunt cumpărate camere de luat vederi. Acestea nu au toate caracteristicile tehnice pe care le-ar dori domnul ministru. Ar însemna o mare implicare financiară a ministerului. Trebuie să pui și în licee și în școli generale, ar fi zeci de mii de camere video. Altele sunt soluțiile, trebuie umblat la rădăcină”, a explicat Anton Hadăr.