Predarea s-a schimbat mult în ultimii ani odată cu evoluţia tehnologiei. Studiile arată că mesajul ajunge mult mai bine la elev dacă profesorul foloseşte în clasă laptopul sau tabla interactivă.
Nic Cartacai, specialist IT: „Dacă informaţia citită se reţine în proporţie de 5 la sută, informaţia audio video poate atinge chiar 25%, iar informaţia prin interacţiune se ridică până la 75%”.
Cristian Smaranda, IT manager la Liceul Teoretic Naţional: „În momentul în care noi educăm copiii şi nu ne apropiem de ritmul lor în care ei funcţionează de zi cu zi, ei nu ne vor primi în aceeaşi barcă”.
Ca să ţină pasul cu noile tehnologii, profesorii de la Liceul Teoretic Naţional au fost chemaţi la cursuri.
Silvia Moraru, directorul Liceului Teoretic Naţional: „Module care cuprind cele mai importante momente - modul de a te organiza în clasă, folosirea mijloacelor didactice şi comunicare non-violentă şi comunicare eficientă, care sunt lucruri total diferite”.
Comunicarea între profesori şi elevi este încă o problemă a învăţământului din România. Teama de dascăl nu a dat rezultate bune până acum. Ca să obţină rezultate, profesorii au nevoie de alte metode.
Anca Moraru, director de comunicare: „Profesorii îi ascultă şi ei pe elevii lor, le ascultă punctul de vedere şi ţin cont de el în organizarea orelor”.