„Să educăm cu foarte multă responsabilitate copiii să nu devină dependenți (de tehnologie, n.r.). Pentru a folosi bazele imense de date ale internetului e nevoie de cunoștințe. Trebuie să știi cum și ce cauți. Bibliotecile virtuale oferă un acces la literatură și carte științifică imens, dar cine mai citește?”, spune Cristian Pîrvulescu.
„E o problemă cu care ne lovim și noi, cu studenții noștri și trebuie să facem exerciții de citire, pentru că în școală au pierdut acest obicei. Școala românească pregătește în mare măsură pentru plagiat, copiii sunt învățați să copieze fără să creeze, nu cunosc regulile. Sunt foarte dependenți de bazele de date de pe internet”, adaugă el.
El arată că vina este și a părinților care permit copiilor să stea mult timp pe internet, pe tablete.
„Acum 60 de ani, un cercetător canadian a avertizat asupra momentului în care ecranul - fie că e televizor, tabletă, laptop - va domina civilizația noastră. Așa e. Dar problema e dacă lumea virtuală e reală sau iluzie?”, mai spune politologul.
Cristian Pîrvulescu adaugă că reforma educației din 2011 a fost gândită pentru a crea baza pentru dezvoltarea unor elite, pentru formarea de educatori, dar acest lucru nu s-a întâmplat.
„Ideea era să îi creăm prin facultate și un masterat specific. Nu s-a putut. Cine și-ar dedica cinci ani din viață pentru 200 de euro salariu? Dacă vrem să dăm importanță educației, trebuie să valorizăm și profesia”, a spus el, arătând că majoritatea colegilor săi de facultatea de Filosofie nu profesează în domeniu, din cauza salariilor mici.
Cristian Pîrvulescu mai spune că e nevoie de o formă de învățământ mult mai democratic, care să se bazeze mai mult pe socializare, dar care nu înseamnă abandonarea învățării. Copiii trebuie obișnuiți să iubească învățarea, să înțeleagă că acest lucru contează”.
Citiți și: