Viticultorii din România vor introducerea predării în şcoli a unor module de curs în cadrul cărora să li se explice elevilor ce înseamnă consumul de vin cu moderaţie şi beneficiile acestuia, cursuri care s-ar preda deja în multe ţări europene, potrivit News.ro.
Directorul general al Organizaţiei Naţionale Interprofesionale Vitivinicolă, Emil Dumitru, a declarat, luni, la Alba Iulia, într-o conferinţă de presă, că viticultorii români îşi doresc introducerea în programa de predare în şcoli a unor module de curs prin care elevilor să li se explice ce înseamnă vinul şi cum poate fi consumat cu moderaţie.
"Spre deosebire de alte băuturi alcoolice, vinul este un produs care are o anumit particularitată. Noi am avut discuţii cu Ministerul Educaţiei de a încerca să explicăm consumatorului, şi în special consumatorului din categoria de vârstă 18 - 25 de ani, ce înseamnă consumul moderat de vinuri. Dacă nu vom realiza lucrul acesta vă spun că această categorie va fi o pierdem în consum şi merge spre consumul de băuturi distilate. Copiii noştri, în loc să consume vinul cu moderaţie şi să le explicăm care sunt beneficiile unui consum moderat de vin, se duc într-o zonă de băuturi alcoolice distilate”, a spus Dumitru.
El a adăugat că statul român şi Ministerul Sănătăţii ar fi trebuit să facă anumite analize şi calcule despre ce ar însemna costurile consumului excesiv de alcool şi cu cât s-ar reduce în cazul în care consumul cu moderaţie ar fi promovat în şcoală.
"Vinul, fiind un produs alimentar, în Franţa lucrul acesta se face la orele de dirigenţie. Sunt module de curs dedicate pentru elevi ca să înţeleagă ce înseamnă consumul moderat de vin şi beneficiile acestuia”, a mai spus directorul general al ONIV.
El şi-a exprimat nemulţumirea că propunerea viticultorilor români nu a avut ecou la Ministerul Educaţiei, precizând că parteneriatul dintre privat şi public este doar la modul declarativ.
Directorul general al Organizaţiei Naţionale Interprofesionale Vitivinicole, Emil Dumitru, a participat, luni, la deschiderea Concursului Naţional de Vinuri "Strugurele de Aur”, eveniment care se desfăşoară în această săptămână la Alba Iulia. În concurs, sunt înscrişi peste 39 de producători mari de vinuri din întreaga ţară şi străinătate cu aproape 200 de probe de vinuri albe, roşii, roze, de vinotecă şi spumante, împărţite în funcţie de conţinutul de zahăr în: seci, demiseci, demidulci şi dulci.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.