A fost prima zi de examene din a doua sesiune a balaureatului aproape 40.000 de candidaţi au susţinut proba la limba şi literatura română. Dintre aceştia, aproape 25 de mii sunt din promoţia curentă, restul candidaţilor fiind din cele anterioare. A doua sesiune din acest an vine şi cu o noutate: absolvenţii de liceu susţin mai întâi probele scrise. Astfel, următoarea probă este programată pentru 23 august, când absolvenţii de liceu vor susţine proba obligatorie de profil. O zi mai târziu, pe 24, vor susţine proba la alegere, în funcţie de profil şi specializare. Numai în Bucureşti s-au înscris 4.638 de absolvenţi de liceu. În prima sesiune, în Capitală, 75,53% dintre candidaţi au promovat examenul naţional.
-Esti pregătit?
-Normal că sunt pregătit că altfel nu mai veneam. Am și eu o metodă de învățat: 7 săptămâni stau și 7 zile învăț. În vară nu am fost la Română că am fost la pește și...Am fost la pește și nu am putut să ajung.
„Sunt optimist. Îmi joc șansa ca la fotbal”, a declarat un alt elev.
Proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română începe vineri, 25 august, şi continuă luni, 28 august, când este programată şi proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă. Evaluarea competenţelor digitale se va derula în zilele de 29 şi 30 august, urmând ca evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională să se desfăşoare în 30 şi 31 august, notează News.ro.
Atât subiectele pentru probele scrise, cât şi subiectele pentru probele de evaluare a competentelor lingvistice de comunicare orală în limba română şi limba maternă sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare şi cuprind texte literare şi nonliterare, funcţionale şi nonfuncţionale, cu un grad de complexitate care să permită tratarea lor integrală în maximum 10-15 minute, potrivit Ministerului Educaţiei.
Rezultatul obţinut de fiecare candidat la proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română şi limba maternă nu se exprimă prin note sau prin calificativ admis/respins, ci prin stabilirea unui nivel de competenţă corespunzător grilei aprobate la nivel naţional: experimentat, avansat şi mediu. Candidatul care refuză să răspundă sau să rezolve subiectele propuse la una din probele de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale se consideră că nu a susţinut proba.