Anul școlar începe cu nemulțumiri din partea profesorilor. Dascălii cer investiții în laboratoare și toalete și mese calde în școli

Data actualizării: Data publicării:
elev in sala de clasa
Foto: Guliver/GettyImages

Școala începe cu multe nemulțumiri din partea profesorilor, care cer investiții majore și spun că mediul în care profesează nu-i încurajează să facă performanță, arată rezultatele unui studiu World Vision România.

Printre lipsurile majore pe care le văd profesorii în noul an școlar se numără investițiile pentru laboratoare, de informatică și nu numai. 65% dintre profesori își doresc aceste investiții. Aproape unul din doi profesori vrea să se investească în sălile de sport. 44% consideră urgente investițiile pentru renovarea clădirilor.

Alte lipsuri majore pe care le identifică profesorii la început de an școlar sunt invetițiile pentru toalete și pentru spațiile de joacă. Mai mult, 30% dintre profesori consideră că trebuie băgați bani în infrastructură. Totodată, profesorii vor masă caldă în școli. 9 din 10 cadre didcatice își doresc acest program în toate şcolile vulnerabile din țara noastră. 

Același studiu arată că există mai multe lucruri care îi demotivează pe profesori, printre acestea- prea multe obligaţii birocratice în afara orelor, programa şcolară prea încărcată sau neadaptată nevoilor actuale ale copiilor și neimplicarea părinţilor în educaţia copiilor.

Învățarea online rămâne o necunoscută pentru mulți elevi - una din zece familii nu are nici măcar un singur dispozitiv pentru învăţarea online, arată aceleași date.

 Sunt probleme și atunci când vorbim despre susținerea copiilor la școală de către unii părinți. 2 din 10 părinţi nu-şi mai susţin copiii să continue studiile la liceu după ce termină opt clase. Acest lucru devine o povară pentru părinţi. Cel mai probabil, pentru că la liceu sunt cheltuieli mult mai mari din cauza nevoii de cazare sau navetă.

Așteptările elevilor de la noul an școlar

Întrebați ce măsuri ar trebui să se regăsească printre prioritățile sistemului de învățământ, elevii consultați de World Vision România au răspuns: digitalizarea (61%); masa caldă la școală pentru toți elevii (56%); educația remedială (53%); burse mai mari 40 (%); investiții în infrastructura școlilor (26%).

Doi din zece copii spun că violenţa este prezentă în şcoala lor mult sau foarte mult, mai arată datele World Vision România. Această realitate este confirmată și de părinții lor, 30% afirmând că există violență în școli. Pe de altă parte, doar 2% dintre elevi ar vorbi cu profesorii despre abuzurile prin care trec.

Editor : A.A.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri