În Bucureştiul sufocat de maşini, două investiţii vitale pentru fluidizarea traficului au probleme grave. Pasajul "Nicolae Grigorescu" este aproape gata, dar nu poate fi inaugurat pentru că liniile de înaltă tensiune sunt periculos de aproape de şosea. Iar Pasajul Basarab, cel mai lat pod hobanat din Europa, nu are un administrator care să se ocupe de întreţinere, pentru că Primăria Capitalei şi constructorul nu convin asupra recepţiei, nici la şapte ani de la inaugurare.
Pasajul suprateran "Nicolae Grigorescu", din sud-estul Capitalei, a costat 90 de milioane de lei şi a fost proiectat să fluidizeze traficul rutier între cartierele Dristor - Vitan şi Berceni. Început în 2010, trebuia să fie inaugurat după doi ani. Au trecut însă 3.000 de zile, de la prima mistrie, şi tot nu este gata.
Robert Negoiţă - primarul Sectorului 3: „Dacă ar fi finalizat şi funcţional ar putea să rezolve o parte din probleme şi să degreveze anumite zone din Bucureşti unde traficul este foarte ridicat. Şi unde se generează blocaje în trafic. Ar degreva substanţial tot ce înseamnă Vitan, Vitan-Bârzeşti, zona Râmnicu Vâlcea - Râmnicu Sărat şi nu numai. Chiar şi Centura ar putea s-o degreveze în mare măsură”.
Constructorii şi-au făcut 96% din treabă, dar... studiul de fezabilitate a fost o minciună pe care bucureştenii o plătesc cu vârf şi îndesat. Inginerii au constatat că firele de înaltă tensiune ale CET Sud sunt prea aproape de carosabilul podului şi nu permit amenajarea rampei de acces dinspre cartierul Sălăjan. În consecinţă, lucrările au fost blocate.
Robert Negoiţă - primarul Sectorului 3: „Linia de înaltă tensiune nu este a primăriei, ci este a Transelectrica şi trebuie ca dânşii să găsească o soluţie.”
Autorităţile Capitalei aşteaptă acum ca Transelectrica şi Enel să mute liniile de înaltă tensiune. Nu se ştie, însă, când se va întâmpla asta.
Nici situaţia pasajului Basarab, o investiţie de 240 de milioane de euro, nu e cu mult mai bună. Primăria Capitalei nu a recepţionat nici azi lucrările, la şapte ani de la inaugurare. Cel mai lat pod hobanat din Europa a rămas în grija... nimănui: hobanele au ruginit, uşile de acces sunt blocate, iar staţia intermodală RATB, de lângă gara Basarab, are toate lifturile şi scările rulante stricate. De la o zi la alta, zona se sufocă de mizerie.
Dacă accesul în staţia de tramvai este un calvar, pentru persoanele cu handicap locomotor... coborârea este adevăratul iad.
Primăria anunţă că pasajul Basarab este în perioada de garanţie. În plus, precizează că o comisie specializată a expertizat lucrarea, a depus concluziile la registratura generală, iar Municipalitatea urmează să anunţe măsurile. Până atunci... Primăria nu poate dispune nici curăţarea staţiei intermodale, nici repararea lifturilor şi scărilor rulante şi nici intervenţii la structura pasajului.