Cum se văd zonele afectate de viscol din elicopterul MAI
Data actualizării: Data publicării:
Misiuni extreme pentru piloţii elicopterelor Ministerului Afacerilor Interne. Salvatorii fac de ore bune zboruri de recunoaştere în zonele afectate de viscol şi ger, ca să vadă unde şi dacă pot ateriza ca să ajungă la oameni aflaţi în suferinţă sau la sinistraţi. Nu toate misiunile sunt însă posibile. Vântul puternic ori ceaţa ţin elicopeterele la sol.
„După trei zile de viscol puternic şi ninsori abundente, elicopterele Ministerului de Interne s-au ridicat din nou de la sol. Însoţim un echipaj şi mergem într-o misiune de recunoaştere în zonele afectate”, afirmă Bogdan Ocnaru, reporter Digi24.
Puțin dupa ora 9 dimineața, aparatul de zbor al Ministerului de Interne s-a ridicat de lângă Bucureşti. Misiunea era de monitorizare a zonelor afectate de viscol şi ger puternic. Aparatul trebuia să survoleze sud-estul ţării, iar apoi să aterizeze la Constanţa. De aici datele culese din zbor ar fi fost raportate piloţilor aflaţi în centrul din Bucureşti, unde misiunile sunt puse la punct.
În dispeceratul din Bucureşti sunt analizate datele de zbor, puterea vântului şi înălţimea plafonului de nori.
Planurile salvatorilor din aer se pot schimba de la o oră la alta. Este şi cazul elicopterului care abia a decolat spre Constanţa. Piloţii primesc ordin să abandoneze misiunea. Ceaţa împiedică aterizarea la malul mării. Nu este şi cazul altor două aparate SMURD, care în ultimele 5 ore au efectuat două misiuni de salvare. Una in Delta Dunării, iar cea de-a doua în localitatea Furnica, din Adamclisi. De acolo, un copil de doar două luni va fi adus cu elicopterul la spitalul judeţean din Constanţa.