Vă dăm acum un exemplu despre cum sunt alocați banii publici, mai ales atunci când poți să invoci situația de urgență. Trei autostrăzi şi aproape un sfert din drumurile naţionale nu aveau încheiate contracte de deszăpezire la începutul iernii. În ajun de Crăciun, la două săptămâni după încheierea alegerilor parlamentare, contractele de deszăpezire au fost date prin negociere unor firme ai căror acţionari sunt prieteni cu liderii PSD.
A doua rundă de contracte a fost atribuită tot prin negociere, în ajun de Revelion, aceloraşi tipuri de firme şi acţionari. Vedeți acum o parte dintr un nou reportaj marca „România Furată” reportaj pe care îl puteți vedea în întregime marți seară, de la ora 21:00.
La 1 noiembrie 2016, când toate drumurile naţionale trebuiau să aibă deja utilajele de deszăpezire în baze, trei autostrăzi şi aproape un sfert din drumurile naţionale nu aveau încheiate contracte de deszăpezire.
Cristian Andrei, director Direcţia Mentenanţă CNAIR: „Începutul lunii noiembrie era 78%, avem comunicat cu acest lucru. Într-adevăr, atuncea nu aveam contracte pe A1, A2, A3 şi zona Bucureştiului”.
Conducerea companiei de drumuri dă vina pe procedurile greoaie din legislaţie.
Cristian Andrei, director Direcţia Mentenanţă CNAIR: „Cei care participă la licitaţii au dreptul de a contesta şi contestarea aceasta poate să fie în cascadă. Nu poţi să prognozezi un timp în care ele se vor termina”.
Pentru a rezolva situaţia, contractele de deszăpezire au fost atribuite unor firme abonate la banii publici, care au obţinut astfel de contracte şi anii trecuţi. La licitaţiile organizate în vară, firmele care au primit contracte prin negociere au participat, dar nu au reuşit să câştige.
Reporter: Firmele care au câştigat contractele în ajunul Crăciunului şi al Revelionului, pe respectivele tronsoane, au participat şi la licitaţia publică?
Cristian Andrei: Da. Cred că da.
Acţionarii firmelor câştigătoare au legături directe cu liderii PSD. Pentru a vedea care sunt acestea, urmăriţi marți „România Furată”, de la ora 21:00.