Video&Foto Cum arată primul tramvai dotat cu sistem de siguranță anticoliziune, testat în premieră la Cluj-Napoca
Data publicării:
Primul tramvai dotat cu un sistem de siguranță anticoliziune a fost testat în premieră pe străzile din Cluj-Napoca. Vatmanul primește un semnal când întâlnește un obstacol pe stradă - fie că e vorba despre pietoni sau mașini. Statisticile arată că în țările europene unde este deja folosit acest sistem, numărul accidentelor cu tramvaie a scăzut cu 30%.
În momentul în care tramvaiul se apropie de un posibil pericol, sistemul îi transmite vatmanului semnale auditive și vizuale, pentru a putea frâna din timp. Imaginile sunt transmise în timp real, iar în cazul în care vatmanul nu reacționează, dezvoltatorii s-au gândit și la o soluție de urgență. Sistemul poate oferi o variantă, deci o ieșire a sistemului este folosită pentru a activa o frână de serviciu în momentul în care vatmanul nu reacționează sau reacționează târziu.
Sistemul, preluat din alte țări europene, a fost creat de o companie privată din Germania, în parteneriat cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca. După luni de muncă, primul tramvai dotat cu un astfel de sistem a ieșit pe străzi, pentru a fi testat.
Mihai Boldijar, director general al companiei care dezvoltă sistemul: „Tramvaiul circulă în diverse orașe, în diverse ecosisteme, acest sistem trebuie calibrat de așa manieră încât să fie exact customizat pe specificațiile din Cluj, așa cum poate fi făcut în Oradea sau București. El a mai fost și este în funcțiune în Statele Unite, în Germania, în Olanda, în Ungaria.”
Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca: „Din ceea ce s-a evaluat la nivel european, acolo unde a fost implementat, numărul accidentelor a scăzut undeva la 30%, aceasta înseamnă costuri, aceasta înseamnă imobilizări.”
Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca: „O combinație de ultimă generație a tehnologiei împreună cu omul, pentru a salva viața cetățenilor.”
Primul tramvai din Cluj-Napoca dotat cu acest sistem face parte dintr-un program pilot, de aceea încă nu s-a stabilit cât va costa. Ulterior, sistemul va fi implementat și pe alte tramvaie din oraș, cu finanțare de la primărie și de la compania de transport public.