CTP, despre reclama cu Mihai Șora: „Deci, vorbesc despre libertate, cum am suferit și la sfârșit îmi iau bănuțul!”

Data publicării:
mihai sora in reclama la emag

Gazetarul Cristian Tudor Popescu a criticat, joi seara, la Digi24, apariția filosofului Mihai Șora într-o reclamă pentru un brand comercial în care se vorbește despre liberatea pierdută de români odată cu venirea comuniștilor. Dincolo de polemicile care s-au ivit în legătură cu disidența anticomunistă a lui Mihai Șora, CTP este revoltat din punct de vedere moral de gestul în sine și spune că el personal n-ar vorbi niciodată despre libertate într-o reclamă comercială.

Iată întreaga argumentație a lui CTP:

„Am văzut reclama asta cu dl. Șora. Am mai avut o polemică cordială cu dl. Șora. Am văzut diverse luări de poziție în legătură cu această reclamă, cu cei 30 de ani, cum i s-a răpit libertatea la 30 dlui Șora și nouă, tuturor. Am văzut. Unii au spus domnule, nu îi e rușine, atunci era la Ana Pauker în minister, venise din Franța ca membru al Partidului Comunist, în timp ce alții intrau la Canal, dânsul n-avea nicio problemă, era în Ministerul de Externe și poate să vorbească?! De ce, a fost disident în vreun fel?

Și n-a fost! Nici vorbă de așa ceva! I-au reproșat lucrul ăsta, alții au spus domnule, nu e așa, stați să vedeți, de fapt era din Rezistența franceză și acolo la Ana Pauker era un fel de ajutor de portar. Diverse poziționări.

Eu am o singură întrebare: cum poți să vorbești într-un clip publicitar pentru o platformă, un site de vânzări-cumpărări, despre libertate? Întrebarea asta a pus-o cineva? Păi, cum să faci așa ceva? Cum să vorbești despre teroarea comunistă, despre Canal, despre liberate și opresiune, despre lucruri fundamentale care ni s-au întâmplat, într-un clip al unei platforme comerciale? Pentru că finalmente, acest clip promovează o marcă comercială. Cum poți să faci așa ceva?!

Oamenii de business au dreptul să creadă ce vor, dar eu n-aș fi făcut asta în viața vieții. Mi s-au propus tot felul de reclame, să știți, care mai de care mai... Oamenii de afaceri pot să-și dorească să-și atribuie orice simbol pe lumea asta. E dreptul lor să-și promoveze cum cred de cuviință, problema e ce faci tu, intelectualul anticomunist sau cum e dl Șora sau ce-o fi dânsul sau în general, ca om, așa, cum poți? Eu, de pildă, n-aș face niciodată lucrul ăsta într-o reclamă comercială: să vorbesc despre libertate. Și pentru care să fiu plătit. Cu bani grei. Pentru că așa ceva se plătește cu bani grei. Deci, vorbesc despre libertate, despre cum mi-am pierdut liberatatea, cum am suferit și la sfârșit îmi iau bănuțul”.

Redactor: Luana Păvălucă

Partenerii noștri
Playtech
S-a născut în închisoare, iar acum doctorii i-au mai dat o lună de trăit. Băiatul suferă de...
Digi FM
Mircea Bravo, adevărul despre câți bani câștigă din Youtube și Facebook
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Cine a luat 60 lei în plus la pensie și în octombrie? De ce alți 2000000 pensionari nu au luat nimic
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani