Până la sfârșitul lunii martie, operatorul maghiar de transport aerian low-cost Wizz Air va fi nevoit să rețină la sol aproximativ 45 dintre aeronavele sale din clasa A320neo, ca urmare a efectuării unei revizii a motoarelor Pratt&Whitney GTF, transmite dailynewshungary.
Wizz intenționează să contrabalanseze această scoatere din circuit a aeronavelor care trebuie verificate prin prelungirea contractelor de leasing ale aeronavelor mai vechi și prin închirierea altora noi. Potrivit AIRportal.hu, Wizz Air preconizează că va trebui să oprească la sol un total de 45 de aeronave până la finalul exercițiului financiar, adică până la data de 31 martie 2024, conform ultimului ordin de service emis de Pratt & Whitney la 3 noiembrie.
Este posibil ca numărul final de aeronave care vor fi inspectate să se mai modifice. Cu toate acestea, se așteaptă ca aproximativ un sfert din flota de 190 de aeronave să fie oprită la sol. Motoarele vizate în cea de-a doua fază vor fi scoase de pe aeronave începând cu jumătatea lunii ianuarie 2024 și trimise pentru examinare și reparații la atelierul desemnat de producător.
Pentru a atenua lipsa de capacitate, compania aeriană low-cost a întocmit un plan de măsuri. Acesta include reînnoirea contractelor de închiriere a mai multor aeronave A320-200 și A321-200 din generațiile anterioare și încheierea de acorduri cu companiile de leasing în anumite cazuri, scrie AIRporta.hu.
În plus, Wizz Air va crește gradul de utilizare a flotei sale existente. De asemenea, se așteaptă ca noile aeronave de la Airbus care vor sosi în această perioadă să contribuie la compensarea deficitului.
Wizz Air a solicitat despăgubiri de la producător pentru a reduce impactul financiar al situației.
Editor : Andreea Smerea