Carmen Dan, audiată în comisie: Nu Ministerul de Interne stabilește numărul secțiilor de votare din țară sau al ştampilelor
Data actualizării: Data publicării:
Ministrul Afacerilor Interne Carmen Dan este audiată marţi în Comisia de anchetă a fraudelor electorale. Ea a declarat că nu instituția pe care o conduce stabilește numărul secțiilor de votare, al buletinelor de vot, al ștampilelor sau al cabinelor de vot.
"Nu Ministerul Afacerilor Interne stabilește numărul secțiilor de votare din țară. Acesta este atributul autorităților locale cu avizul Autorității Electorale Permanente. Ministerul Afacerilor Interne nu stabilește numărul de buletine de vot, numărul de ștampile sau cabine de vot, acest atribut îi aparține Autorității Electorale Permanente. Ministerul Afacerilor Interne nu are atribuții în interiorul secțiilor de votare, aici responsabilitatea îi revine președintelui Secției de votare, care răspunde de derularea tuturor activităților în secția de votare și Ministerul Afacerilor Interne nu are atribuții în ceea ce privește funcționarea sistemului de monitorizare a prezenție la vot, nu are atribuții în ceea ce privește utilizarea tabletelor, nu are atribuții în ceea ce privește instruirea operatorilor acestor tablete, acest sistem aparține în integralitate Serviciului de Telecomunicații Speciale și instruirea acestor operatori este tot în sarcina STS", a declarat Carmen Dan.
Ministrul Afacerilor Interne este audiat, la ora transmiterii știrii, în Comisia parlamentară de anchetă pentru investigarea eventualelor nereguli şi fraude semnalate în spaţiul public cu ocazia derulării procesului electoral la alegerile din 26 mai.
Marți a fost chemat la audieri și ministrul Afacerilor Externe, Teodor Meleșcanu.
Obiectivele anunțate de Comisia parlamentară sunt: verificarea veridicității informațiilor vehiculate în contextul public cu privire la neregulile referitoare la funcționarea SIMPV - Sistemul Informatic de Monitorizare a Prezenţei la Vot; numărul cetăţenilor români cu drept de vot; eventualele neconcordonaţe între procesele-verbale cu rezultatele încheiate la nivelul secţiilor de votare şi la nivelul BEJ-urilor; eventualele neconcordanţe între numărul de participanţi la vot şi numărul buletinelor de vot întrebuinţate; verificarea informaţiilor referitoare la o eventuală utilizare excesivă a listelor suplimentare; verificarea modului de organizare şi desfăşurare a alegerilor; solicitarea de la autorităţile competente a unor informaţii referitoare la numărul şi natura unor anumitor fapte de natură penală sesizate în legătură cu desfăşurarea procesului electoral; identificarea unor soluţii legislative, administrative sau tehnice de natură să îmbunătăţească desfăşurarea procesului electoral.