Burduja: Ne uităm pe legile educaţiei şi vom avea un set de amendamente, o parte vizează zona de securitate cibernetică

Data publicării:
Sebastian-Burduja
Ministrul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Sebastian Burduja. Foto: Octav Ganea/ Inquam Photos

Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării va avea un set de amendamente la legile educaţiei, iar o parte dintre acestea vor viza securitatea cibernetică, a declarat joi ministrul Sebastian Burduja.

Ministrul a participat joi la evenimentul "Starea naţiunii - Nivelul alfabetizării digitale în România", ediţia a II-a, în cadrul căruia UiPath Foundation şi Brio au prezentat rezultatele Raportului privind predictorii nivelului de alfabetizare digitală a elevilor din România.

"Ca minister suntem într-un dialog cu Ministerul Educaţiei. Ne uităm acum pe legile educaţiei şi vom avea un set de amendamente. O parte dintre aceste amendamente vizează zona de securitate cibernetică", a afirmat Burduja.

El a spus că în Israel se predau chestiuni de securitate cibernetică în şcoală.

Sebastian Burduja a afirmat că România nu se află "acolo unde ar trebui" din perspectiva competenţelor digitale. În opinia sa, nu se poate recupera decalajul faţă de Vest dacă forţa de muncă nu este pregătită încă de pe băncile şcolii în ceea ce priveşte competenţele digitale.

"Nu suntem încă acolo unde ar trebui să fim din perspectiva competenţelor digitale şi asta creează, din perspectiva mea de economist, o problemă de competitivitate pentru noi. Nu avem cum să recuperăm decalajul faţă de Vest dacă nu ne pregătim forţa de muncă încă de pe băncile şcolii cu aceste competenţe digitale. (...) Cred că această chestiune de atitudine trebuie schimbată. Ea nu va fi schimbată de azi pe mâine. Anii au trecut şi lucrurile sunt altfel acum. Sunt generaţii care se nasc practic cu dispozitivele inteligente în mână şi vorbesc din perspectiva de tată. Este cert că noi avem mult de făcut", a arătat ministrul, potrivit Agerpres.

Secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Bogdan Cristescu, a arătat că aceste competenţe digitale nu pot fi văzute doar ca pe o materie.

"Este clar că nu putem vedea competenţele digitale doar ca o materie, nici nu cred că ar fi ok. (...) Este clar că ceea ce ţine de competenţele digitale sunt competenţe transversale. (...) Vorbim de siguranţa pe internet de navigare, vorbim de siguranţa datelor persoanele. Dar vorbim în primul rând de sănătate emoţională, vorbim de protecţia mediului în felul în care ne folosim noi device-urile. (...) Este clar că ceea ce se învăţase odată nu mai este actualizat. În aceeaşi măsură chiar trebuie să vedem aceste competenţe digitale pe toate planurile lor. (...) S-au dezvoltat foarte multe resurse digitale, (...) nu trebuie numai folosite, ci trebuie reutilizate, modificate, adaptate. Aceste proces de modificare şi adaptare clar este legat de nivelul de competenţe. Ministerul are toate aceste lucruri în vedere şi încearcă să găsească soluţii", a susţinut secretarul de stat.

El a spus că pentru ciclul următor de testări PISA 2025 Ministerul Educaţiei a cerut şi a plătit şi chestionarul TIC.

"Noi am cerut şi am plătit şi chestionarul pentru ICT. Avem nevoie de o clară stabilire a competenţelor către care plecăm", a spus Cristescu.

Editor : I.C

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri