Ministrul Investițiilor Europene, Marcel Boloș, a confirmat raportul Băncii Mondiale, consultat de G4Media.ro, care arată spre „un risc critic” ca România să piardă trei mari proiecte din PNRR.
Într-o declarație pentru Ecopolitic, oficialul din Guvern a spus: „Într-adevăr avem acest raport al Băncii Mondiale, făcut de către experți și evaluează riscul pe care l-am avea pentru implementarea proiectelor din PNRR. A fost discutat și este în curs discuția aceasta cu reprezentanții Comisiei Europene, să vedem câte se vor valida din acele sume. 6 miliarde de euro e un buget imens, nu știu cât se va valida și cât va rămâne în final”.
Riscul major vine din întârzierea diferitelor stadii ale proiectelor (studii, lansarea licitațiilor, începerea lucrărilor), potrivit documentului citat. Toate aceste proiecte trebuie terminate până la finalul anului 2026, când se încheie finanțarea din PNRR.
În pericol este și metroul din Cluj-Napoca, un proiect pentru care s-ar aloca 300 de milioane de euro, dar care abia a trecut de faza contestațiilor.
Contractul de aproape două miliarde de euro pentru proiectarea și execuția magistralei M1 la Cluj-Napoca poate fi semnat cu Asocierea Gulermak – Alstom după ce contestația depusă de Dogus, firma concurentă, a fost respinsă. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins la 7 aprilie contestația Dogus.
Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul cu o ofertă de 9 miliarde de lei. Contractul pentru Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații are o durată de 96 de luni și are 300 de milioane de euro finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local.
Editor : Liviu Cojan