Accidentul în care un om a murit și un altul a fost rănit, după ce un avion de mici dimensiuni s-a prăbușit în lacul Colibița, din județul Bistrița-Năsăud s-ar fi petrecut din cauza unei erori umane, spun experții în aviație. Ancheta însă este încă departe de final, iar specialiștii iau în calcul inclusiv varianta unei defecțiuni tehnice.
Pasagerul aflat în avion, cetățean german, a reușit să înoate până la mal. A suferit mai multe atacuri de panică și a fost transportat de urgență la Spitalul din Bistrița pentru tratament. Unul dintre salvatori, aflat din întâmplare pe malul lacului a fost printre primii care a intervenit la locul tragediei şi a încercat să îl salveze pe pilot.
Paul Emanuel Ceuşan - ISU Bistriţa: "O persoană ne-a spus, nu mai veniti, nu are rost. Persoana este decedată. Dar fiind paramedic la ISU Bistriţa, pentru mine o persoana care nu vorbește sau nu respiră nu înseamnă că este deja decedată."
Impactul puternic a fost însă fatal pentru bărbatul care se aflase la manşă. Aproape două ore au încercat medicii să-l readucă la viaţă.
Paul Emanuel Ceuşan - ISU Bistrița: "Manevrele de resuscitare nu au fost foarte eficiente din cauză că pacientul avea foarte multe traumatisme la nivelul capului la nivelul toracelui si la nivelul abdomenului."
Specialiștii în aviație, care au analizat imaginile surprinse de martori, spun că ar putea fi vorba despre o eroare umană.
Dan Andrei - expert în aviație: „Probabil că pilotul a vrut să se apropie mai mult de luciul apei, apropierea de luciul apei este o operațiune foarte complexă și foarte complicată, se crează foarte adesea o imagine falsă legat de altitudinea la care te afli față de apă și în momentul în care iei contact cu trenul de aterizare se face exact manevra care s-a petrecut cu acest avion, adică se dă peste cap. Apa este foarte periculoasă. Este mai periculoasă la viteză mare decât pământul. Se întâmplă ca în momentul în care a luat contactul cu apa, dată fiind viteza avionului, el să se răstoarne, pentru că apa se constituie într-o frână care este foarte puternică vis a vis de roți. În timp ce pământul este elastic, apa nu este elastică, apa este incompresibilă.”
Teoria este susținută și de martori. Oamenii din zonă spun că l-au mai văzut pe pilot în timp ce zbura foarte aproape de sol și chiar l-au filmat în timpul unei astfel de manevre, cu doar câteva zile din urmă.
Ancheta este încă departe de final. Specialiștii vor să afle dacă a fost vorba despre o eroare umană sau despre o defecțiune tehnică.
Editor : A.A.