Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc pretinde că s-a întâlnit deja cu Banca Mondială pentru autostrada București-Brașov. El a convocat la minister inclusiv primarii din localitățile prin a căror vecinătate va trece autostrada. Cuc speră însă să nu mai apară case acolo unde terenul este rezervat pentru proiect. Lucru greu cum studiul de fezabilitate a fost făcut în urmă cu 11 ani.
Autostrada București - Brașov este prioritară pentru infrastructura rutieră din România, a precizat miercuri ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, care a convocat primarii din zonele care urmează să fie tranzitate de aceasta.
Ministrul Transporturilor le-a adus la cunoștință reprezentanților autorităților locale din județele Prahova și Brașov că ieri a avut deja o primă întâlnire cu reprezentanții Băncii Mondiale pe această temă: “Așa cum bine știți, decizia la nivel guvernamental este să construim Autostrada București – Brașov, cu sprijinul Băncii Mondiale. Putem spune că acest proiect se numără printre prioritățile absolute de infrastructură rutieră, așa că insist să îl tratați și dumneavoastră cu cea mai mare seriozitate”.
Cadastrul parcelelor, o problemă
Cuc a cerut sprijin autoritățile locale din zonele tranzitate de viitoarea Autostradă București-Brașov:
”Primăriile, ale căror teritorii administrative vor fi tranzitate de această Autostradă, trebuie să fie capabile sa pună la dispoziție toate planurile parcelare actualizare.
Ideal ar fi ca toți proprietarii din aceste zone sa aibă definitivate Planurile Cadastrale iar acolo unde acestea nu există, mizăm pe implicarea primăriilor. Ținând cont de experiența pe care o avem cu alte proiecte, vă pot spune că un punct fierbinte este cel al Autorizațiilor de construcție, acordate de primării pe Coridorul rezervat. În mod normal, un astfel de Coridor, odată rezervat, nu ar mai trebui grevat de nicio altă construcție, edificată după finalizarea Studiului de fezabilitate.”
Este însă un mister cum va fi ales acest ”coridor rezervat” pentru autostradă în condițiile în care studiul de fezabilitate care indică acest coridor a fost făcut in 2006 iar de atunci au apărut pe traseu, cel mai probabil, o multitudine de construcții, zona fiind una in continuă dezvoltare.
La întâlnirea de astăzi de la Ministerul Transporturilor au participat primari din Județele Prahova și Brașov, dar și președintele Consiliului Județean Prahova, Bogdan Toader.
Pentru întregul traseu există un studiu de Fezabilitate, elaborat în anul 2006 și un Acord de Mediu eliberat în anul 2007. Autostrada București – Brașov va avea o lungime totala de cca 173 km, spune Ministerul Transporturilor. De atunci însă s-au schimbat multe. România a intrat în UE în 2007 ceea ce semnifică că studiul de mediu trebuie refăcut în conformitate cu legislația UE.
Promisiunile ministrului nu semnifică și faptul că se va face ceva. În mai el promitea că un contract de execuție pentru Cristian Râșnov va fi semnat în luna iulie. Acum Ministerul Transporturilor condus de el reamintește că ”o parte din acest sector, între Râșnov și Cristian a fost deja licitată” și spune că ”urmează să fie încheiat contractul pentru proiectare și execuție”.
Citește pe Digi24.ro și ”Ce poate face Banca Mondială pentru autostrada Comarnic Brașov”.