Asociația Pro Infrastructura, despre eșecul rușinos al autostrăzii Sebeş – Turda: „O crimă la adresa şoferilor”

Data actualizării: Data publicării:
autostrada sebes 1

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat miercuri că a constatat probleme la lotul 3 al autostrăzii Sebeş – Turda şi a decis suspendarea procesului de recepţie. Autostrada A10 Sebeş - Turda traversează judeţele Alba şi Cluj având o lungimea totală de 70 km, şi leagă autostrăzile A1 şi A3, scrie News.ro.

Digi24 anunța, în exclusivitate, în urmă cu o săptămână, că un audit de siguranță rutieră menționează numeroase nereguli pe lotul 3 al autostrăzii Sebeș - Turda, în pofida dorinței Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere de a deschide traficul. Zone în care băltește apa, bitum în exces, deficiențe de planeitate, drumuri tehnologice prea înguste, dotări lipsă sau prost executate sunt câteva dintre neregulile descoperite de auditorul de siguranță rutieră a lotului 3 din autostrada Sebeș - Turda, menționate într-un raport deținut în exclusivitate de Digi24.ro. 

Asociaţia Pro Infrastructură a avertizat recent că o nouă amânare a deschiderii lotului 3 al autostrăzii Sebeş – Turda ”din motive discutabile” este ”atât o crimă la adresa şoferilor care se deplasează pe drumul naţional paralel şi pe care au loc accidente frecvente, cât şi o bătaie de joc faţă de banul public”. Reprezentanţii Asociaţiei susţin că există ”un risc ridicat” de a plăti daune financiare considerabile constructorului pentru această tergiversare.

CNAIR a anunţat miercuri că a descoperit nereguli pe lotul 3.

”Comisia constituită în data de 09.01.2018 pentru a inspecta, în vederea recepţionării, lucrările efectuate de antreprenor la construcţia lotului 3 al autostrăzii Sebeş – Turda a constatat o serie de neconformităţi ceea ce a dus la suspendarea procesului de recepţie la terminarea lucrărilor”, se arată în comunicat.

În urma inspecţiei, CNAIR a identificat numeroase zone cu deficienţe de planeitate şi rugozitate, iar pentru aceste zone raportul prezintă calificativul ”inadmisibil”.

În plus, CNAIR consideră că nu s-a respectat Normativul 605, referitor la recoltarea de carote la o suprafaţă de 20.000 mp în vederea stabilirii grosimii straturilor rutiere, nu au fost respectate prevederile Proiectului Tehnic privind calea pe pod, iar pe anumite sectoare asigurarea scurgerii apelor prezintă neconformităţi.

Totodată, există panouri de semnalizare de dimensiuni mari care sunt parţial obturate de parapete/panouri fonoabsorbante, iar la structura de la km 45+600 există defecte la suprafaţa betoanelor, potrivit companiei

”Sistemul ITS, echipamentul de cântărire în mişcare, înregistrează numerele de înmatriculare ale remorcilor, fără a fi înregistrat numărul de înmatriculare al capului tractor, aşa cum a fost solicitat de Beneficiar”, se arată în comunicat.

CNAIR avertizează că nu a fost efectuată corespunzător semnalizarea in spatiile de serviicii.

”Aceasta trebuie completată cu două semne adiţionale pentru autoturisme pentru fiecare spaţiu de servicii, precum şi marcaj de interzicere în zonele care separă parcările pentru autocare. De asemenea, se consideră a fi necesară completarea semnaliăarii orizontale din cadrul spaţiilor de servicii cu săgeţi de orientare a participanţilor la trafic”, se arată în comunicat.

În plus, este necesară completarea semnalizării cu marcaj de interzicere la intersecţia dintre bretele, aşa cum este specificat în cadrul raportului de audit de siguranţă şi nu au fost respectate avizele CTE siguranţa circulaţiei privind obligativitatea antreprenorului de a realiza iluminatul cu tehnologie LED, potrivit CNAIR.

Compania atrage atenţia că se impune verificarea de către proiectant şi inginer a proiectului tehnic pentru bazinele de retenţie şi prezentarea calculelor de dimensionare, având în vedere nivelul apelor din acestea şi trebuie asigurată semnalizarea rutieră pentru devierea traficului la nodurile rutiere Unirea şi Aiud, conform reglementărilor în vigoare.

”În urma constatărilor făcute, comisia de recepţie a decis suspendarea procesului de recepţie la terminarea lucrărilor, stabilind, împreună cu executantul, un termen de remediere de 90 zile. În funcţie de condiţiile meteorologice acest termen poate fi prelungit la cererea antreprenorului”, se arată în comunicat.

Totodată, CNAIR a precizat că a transmis antreprenorului raportul cu neconformităţile pentru remedierea acestora în vederea recepţionării la terminarea lucrărilor şi a punerii în circulaţie a acestui sector de autostradă.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
S-a născut în închisoare, iar acum doctorii i-au mai dat o lună de trăit. Băiatul suferă de...
Digi FM
Mircea Bravo, adevărul despre câți bani câștigă din Youtube și Facebook
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Cine a luat 60 lei în plus la pensie și în octombrie? De ce alți 2000000 pensionari nu au luat nimic
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani